مدیریت جهادی روند امیدافزایی را رشد می‌دهد
کد خبر: 4079785
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴
استاندار آذربایجان‌شرقی:

مدیریت جهادی روند امیدافزایی را رشد می‌دهد

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: رویکردهای‌ جهادی، مردمی و تحولی دولت انقلابی اکنون پس از گذشت ۱۰ ماه روند امیدافزایی را در استان تسریع داده است.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، شامگاه، ۳۰ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت، با بیان اینکه اصحاب رسانه پل ارتباطی بین مردم و دولت و حاکمیت محسوب می‌شود، گفت: هر چقدر مسئولان با اصحاب رسانه ارتباط بیشتری داشته باشند، بیشتر می‌توانیم مسائل جامعه را به خوبی متوجه شده و نسبت به رفع آن اقدام کنیم؛ خبرنگاران منصف و دلسوز مسائلی را مطرح می‌کنند که دغدغه شهروند و مردم است نه دغدغه شخصی، همواره از ارائه‌ پیشنهاداتی که می‌تواند برای رشد و توسعه استان استفاده شود، استقبال می‌کنیم.

وی افزود: در واقع شروع دولت سیزدهم آغاز سیکل امیدواری در کشور است و آرامش در روح و روان مردم کشور و استان برقرار شد، رأی حداکثر مردم استان به رئیس‌جمهور مردمی بود که این بزرگ‌ترین سرمایه دولت محسوب می‌شود.

خرّم ادامه داد: مسئولان دولت سیزدهم در آذربایجان‌شرقی به تبع شرایط کشور زمانی امور را بر عهده گرفتند که استان از لحاظ ذخایر کالاهای اساسی، تولید و مصرف انرژی در شرایط نامناسب و در وضعیت خوبی قرار نداشت اما با رویکردهای‌ جهادی، مردمی و تحولی دولت انقلابی اکنون پس از گذشت ۱۰ ماه روند امیدافزایی در استان تسریع یافته است.

استاندار آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه دولت با حرکت صحیح، اصلاح رویه‌ها و تغییر به نفع مردم، فعالیت‌های گسترده‌ای را آغاز کرده است، گفت: در حوزه‌های کلان ضمن احصای مشکلات، چالش‌های اساسی و شناسایی نقاط قوت و هسته‌های کلیدی پیشران همسو با اسناد بالادستی و همچنین تدوین برش استانی سند آغاز شده و نسبت به اتخاذ راهبردهای مدیریتی اقدام شده است.

وی با بیان اینکه اهداف و چشم‌انداز چهار ساله استان تدوین و تهیه شده است، بیان کرد: از اولین اقدامات مسئولان دولت در استان متناسب‌سازی سند آمایش سرزمینی و توسعه استان براساس آن سند است، همچنین تأمین زیرساخت‌ها در بخش‌های انرژی پاک، آب و راه برای ۲۰ سال آینده آذربایجان‌شرقی و اشتغال‌زایی از طریق تعیین تکلیف مگا پروژه‌ها، بازآفرینی شهری و مناطق حاشیه‌ای کلانشهر تبریز، توسعه زیست بوم نوآوری و ارتقای فرهنگ بومی، رفع موانع تولید، ایجاد بستر برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با توسعه بنگاه‌های زود بازده بوده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزایش سهم استان از تولید ناخالص ملی، تولید مسکن با استفاده از منابع استانی و برنامه‌ریزی برای ساماندهی حاشیه‌نشینی شهر تبریز، توسعه زیست بوم و تکمیل اکوسیستم نوآوری استان با هدف افزایش بهره‌وری، ارتقای فرهنگ عمومی بر مبنای هویت ایرانی و اسلامی و توسعه دیپلماسی اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه با هدف توسعه اقتصادی، علمی و گردشگری از مهمترین اهداف و چشم‌انداز چهارساله استان دانست.

وی با تأکید بر اینکه سفر رئیس‌جمهور به استان نقطه عطف در توسعه آذربایجان‌شرقی بوده است، گفت: در این سفر بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای پروژه‌های مختلف استان اختصاص یافت که در مدت دو ماه گذشته 1.5 هزار میلیارد تومان از این منابع به استان پرداخت شد.

خرّم با اشاره به تشکیل شورای سرمایه‌گذاری در استان، افزود: سرمایه‌گذاری برای ۹۰۳ طرح با بیش از سه هزار میلیارد تومان اعتبار و ضریب اشتغال‌زایی ۳۰ هزار نفر در استان از طریق این شورا جذب شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی، از مسئله آب به عنوان چالش بزرگ و مهم استان، کشور و حتی جهان یاد کرد که مدیریت ارشد استان تمرکز خاصی بر روی این مسئله مهم دارد و در این زمینه برای آب شرب، کشاورزی و صنعتی طرح های بسیار بزرگ و مهمی تعریف و اجرایی شده است که برخی از آنها تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی برنامه‌ریزی دقیق برای بخش آب و برق آذربایجان‌شرقی را جزو اولویت‌های اصلی استان برشمرد و یادآور شد: بر همین اساس طی سال‌ جاری تاکنون قطعی آب و برق در شهرهای بزرگ به خصوص کلانشهر تبریز اتفاق نیافتاده است، در حالیکه سال گذشته در همین مواقع بارها شاهد قطعی‌های مکرر آب و برق بودیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی توجه ویژه به معادن را از دیگر اولویت بندی‌های مدیریت استان برای توسعه اقتصادی و اجتماعی دانست و با بیان اینکه اقدامات لازم برای استقلال مجتمع مس سونگون ورزقان به انجام رسیده است، گفت: معتقدیم این معدن که آذربایجان‌شرقی را در کمربند مس جهان قرار داده است، باید به جایگاه اصلی خود برسد و با اجرای طرح‌های مختلف توسعه ای باید تولیدات آن افزایش چشم گیری داشته باشد.

انتهای پیام
captcha