زمینه‌های حمایت از صنایع خلاق فرهنگی در یزد فراهم می‌شود
کد خبر: 4079998
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳

زمینه‌های حمایت از صنایع خلاق فرهنگی در یزد فراهم می‌شود

در نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان با رئیس پارک علم و فناوری یزد در خصوص همکاری برای فراهم کردن زمینه‌های حمایت از صنایع خلاق فرهنگی تأکید شد.

نشست عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با غفوری رئیس پارک علم و فناوری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، امروز، 31 مردادماه در دیدار با سید حبیب‌الله میرغفوری، رئیس پارک علم و فناوری یزد اظهار کرد: ظرفیت‌های احصا شده‌ای در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی و هنری نداریم و اگرچه در حوزه‌های موسیقی، فیلمسازی، تئاتر و انمیشین اقداماتی انجام می‌شود، اما تبدیل به شرکت دانش‌بنیان نشده‌اند و به این شبکه نپیوسته‌اند.

وی افزود: ما در استان ظرفیت‌ها و هنرمندان خوبی داریم که می‌توانند در این حوزه کار کنند و با توجه به زمینه‌های مساعد در این مسیر گام بردارند تا بتوانند به صورت ملی و حتی فراملی نیز فعال شوند.

سید حبیب‌الله میرغفوری، رئیس پارک علم و فناوری یزد نیز در این نشست با اشاره به آمار جمعیتی و میزان کاهش آمار نخبگان بر این اساس گفت: ما به خود ظلم کرده‌ایم زیرا نخبگان هر جامعه‌ای درصدی از جامعه را به خود اختصاص داده‌اند و ما با کم کردن جمعیت، درصد نخبگان را کم کرده‌ایم و علاوه بر این، همین نخبگان را نیز نگهداری نکرده‌ایم.

میرغفوری بیان کرد: حوزه دانش‌بنیان حوزه‌ای است که نخبگان ما را حفظ می‌کند و در حوزه‌های فنی و مهندسی به خوبی کار می‌کنیم که این مراکز می‌تواند در سطح کشور رشد بسیار خوبی داشته باشند.

وی گفت: یکی از حوزه‌های مغفول جامعه در رشته‌های فنی و مهندسی هستند ولی مظلوم‌تر از همه قشر هنرهای خلاق، هنرمندان هستند زیرا این قشر اگرچه بر اساس علاقه خود به این مسیر کشیده شده، اما توسط نهادهای رسمی مورد غفلت واقع شده‌اند.

میرغفوری ادامه داد: تولید بازی‌های کامپیوتری، انیمیشن‌ها به عنوان زمینه‌های خلاقی هستند که می‌تواند در جامعه مورد حمایت واقع شوند.

یادآور می‌شود در این نشست مقرر شد زمینه‌های همکاری پارک علم و فناوری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حوزه حمایت از صنایع خلاق فرهنگی فراهم شود.

انتهای پیام
captcha