آموزش و پرورش و دانشگاه در نظام آموزش قرآن از افراد غیرمتخصص استفاده می‌کند
کد خبر: 4082790
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

آموزش و پرورش و دانشگاه در نظام آموزش قرآن از افراد غیرمتخصص استفاده می‌کند

ناظر چهل و پنجمین دوره سراسری مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه اردبیل با ابراز تأسف از پایین بودن سطح کیفی آموزش قرآن در مدارس و دانشگاه‌ها گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه در نظام آموزش قرآن جدی عمل نکرده و از افراد غیرمتخصص در این حوزه استفاده می‌کند.

حسن دهقانی ناظر مسابقات قرآن اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن دهقانی، ناظر چهل و پنجمین دوره سراسری مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه اردبیل، ۱۱ شهریورماه، در حاشیه برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌ها و چهره‌های شاخص دینی از جمله مؤذن‌زاده اردبیلی در حوزه اذان و مداحی، باید همواره در مسابقات سرآمد کشور بوده و این افتخار را حفظ و حراست کنند.

مسئول اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با تاکید بر اینکه جوانان اردبیلی باید جانشین شایسته‌ای برای پیرغلامان حسینی، مداحان و قاریان برتر استانی باشند، افزود: ادعیه و مناجات خوانی قرابت بالایی با مداحی دارد و این استعداد در اردبیل وجود داشته و نیازمند توانمندسازی و شکوفایی است.

وی تمسک به قرآن و عترت را لازمه دستیابی به سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و گفت: استان اردبیل در تمسک به عترت سرآمد کشور بوده و این امر در ارادت مردم این منطقه به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در عزاداری باشکوه ماه محرم نمایان بوده و باید در امر قرآن نیز بیش از پیش فعال باشند.

مسئول اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی بایستی بیش از پیش به قاریان قرآن بها دهند افزود: مجالس عزاداری ماه محرم در اردبیل از شاخص‌ترین برنامه‌های فرهنگی کشور بوده که ظرفیت مهمی برای فضاسازی قرآنی بشمار می‌رود لذا ضروری است ابتدای برنامه‌ها را با قرائت قرآن آغاز کنند تا همراهی قرآن و عترت نمود بیشتری در جامعه داشته باشد.

ناظر مسابقات قرآنی استان اردبیل افزودن بخش نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را تنوع بخشی به مسابقات قرآنی امسال عنوان و اظهار کرد: در مسابقات در بخش معارفی، تفسیر قرآن در سال‌های قبل از بخش‌های مهم مسابقات بود که امسال نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه نیز به این بخش اضافه و با استقبال شایسته مسابقه دهندگان مواجه شد.

دهقانی مسابقات بین‌المللی قرآن را عامل اتحاد کشورهای مسلمان دانست و افزود: حضور قاریان قرآن از سراسر جهان در مسابقات بین‌المللی قرآن عامل الفت قلوب و اتحاد بین جوامع اسلامی بوده و زمینه ساز توسعه فرهنگ قرآنی در میان اقوام و ملل مختلف است.

مسئول امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: قرآن عامل عزت و سربلندی مسلمین جهان بوده و ایران اسلامی طی سنوات گذشته با برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گسترش فرهنگ و معارف قرآنی و اسلامی در سطح جهان نقش بسزایی داشته است.

ناظر مسابقات قرآنی استان اردبیل با ابراز تأسف از پایین بودن سطح کیفی آموزش قرآن در مدارس و دانشگاه‌ها، بر ضرورت بکارگیری نیروهای متخصص و مجرب در حوزه قرآنی برای آموزش دانش آموزان و دانشجویان تاکید کرد و افزود: آموزش و پرورش و دانشگاه در نظام آموزش قرآن جدی عمل نکرده و از افراد غیر متخصص در این حوزه استفاده می‌کند که باید برای ارتقای سطح توانمندی دانش آموزان و دانشجویان از فعالان قرآنی توانمند بهره ببرند.

دهقانی اصلاح روش تدریس و متون آموزشی را توصیه مهم مقام معظم رهبری به آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب باید آموزش و پرورش در زمینه قرآن و معارف دینی به دید رفع تکلیف نگاه نکرده و برای پر کردن ساعات تدریس دبیران از کلاس‌های قرآن استفاده نکند بلکه در حوزه قرآن به وظیفه دینی در تربیت نسل سالم عمل کنند.

انتهای پیام
captcha