اعلام نرخ بلیت اتوبوس برای زائران اربعین قزوین
کد خبر: 4082849
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

اعلام نرخ بلیت اتوبوس برای زائران اربعین قزوین

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: قیمت بلیت از قزوین تا مرز مهران دراتوبوس‌های ۲۵نفره ۴۲۰ هزار تومان، اتوبوس‌های ۳۲ نفره ۳۵۴ هزار تومان و اتوبوس‌های ۴۴ نفره ۲۸۷ هزار تومان تعیین شد.

پیاده روی اربعین

علیرضا معیری‌‌پور، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین درباره نرخ اتوبوس برای زائزان قزوینی، اظهار کرد: قیمت بلیت از قزوین تا مرز مهران دراتوبوس‌های ۲۵نفره ۴۲۰ هزار تومان، اتوبوس‌های ۳۲ نفره ۳۵۴ هزار تومان و اتوبوس‌های ۴۴ نفره ۲۸۷ هزار تومان تعیین شد.

وی افزود: برنامه ریزی‌های لازم برای اعزام و ارائه خدمات به زائران اربعین از چند ماه گذشته با برگزاری جلسات مختلف کمیته حمل و نقل با دستگاه‌های مربوط آغاز و انجام شده است.

معیری‌‌پور تصریح کرد: به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف از سوی شرکت‌ها و ناوگان حمل و نقل از نظر رعایت نرخ مصوب بلیت و مسائل و الزامات ایمنی و همچنین به منظور رسیدگی به شکایات مسافران تیم‌های این اداره کل در دفتر نمایندگی این اداره کل در محل پایانه مسافربری قزوین مستقر هستند.

وی ادامه گفت: در همین راستا برای رسیدگی فوری به تخلفات ناوگان و شرکت های حمل و نقل مسافر، کمیسیون‌های ماده ۱۱و ۱۲ به صورت ویژه و روزانه با متخلفان از قوانین حمل و نقل برخورد خواهند کرد.

این مسئول گفت: زائران نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گران‌فروشی مراتب را به همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مستقر در پایانه و همچنین سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای انعکاس دهند.

وی افزود: برای جابه‌جایی زائران اربعین هیچ مشکلی از نظر کمبود سوخت وجود ندارد و سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل مسافر طی این مدت به میزان برابر عملکرد مردادماه آن شارژ شده است.

معیری‌‌پور بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی این اداره کل برای استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان مینی بوس مجهز و کولردار در ایام اجرای طرح اربعین انجام شده است.

وی تأکید کرد: با توجه به نیاز ویژه به ناوگان حمل ونقل جهت اعزام زائران اربعین تقاضا داریم از هرگونه سفرهای غیرضروری در این ایام خودداری شود و سفرهای با اتوبوس به ایام بعد از اربعین موکول کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در پایان گفت: همچنین برای ارائه خدمات به سایر مسافران، شرکت‌های حمل و نقل مجاز هستند که حداکثر تا سقف ۱۰ درصد از ظرفیت خود را به مقاصد غیر از اربعین اختصاص دهند.

انتهای پیام
captcha