ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان و طراحان لباس در مناطق آزاد
کد خبر: 4083342
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان و طراحان لباس در مناطق آزاد

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به ظرفیت مناطق آزاد و تسهیلاتی که قرار است در منطقه آزاد جلفا و مرکز فروش قشم به طراحان لباس و تولیدکنندگان ارائه شود، اشاره کرد و گفت: ما در موضوع تسهیلات باید به شدت به ظرفیت مناطق آزاد فکر کنیم.

تولیدکنندگان و طراحان لباس

به گزارش ایکنا از زنجان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، شامگاه دیروز، ۱۳ شهریورماه، در کارگروه ساماندهی مد و لباس استان زنجان، اظهار کرد: لباس نماد شخصیت افراد است و با توجه به سبک زندگی یک نوع انتخاب محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه هویت، ارتقا و حمایت از طراحان از مولفه‌های مورد تاکید ما در حوزه مد و لباس است، تصریح کرد: در هویت‌یابی باید کاری کنیم که نظام پوشاک به طراح وابسته شود، از این رو رتبه‌بندی طراحان یکی از راه‌های افزایش این وابستگی است.

این مسئول افزود: در مدل جدید جشنواره فجر، محوریت را به گروه‌های هنری اختصاص خواهیم داد که با طراح در جشنواره شرکت کنند.

وی به قیمت گران مواد اولیه در پوشاک اشاره و اظهار کرد: همین موضوع زمینه برای استقبال مردم از پوشاک قاچاق فراهم کرده است.

امامی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های بین‌المللی فرصت خوبی برای ارائه طرح‌های طراحان است، گفت: حمایت دستگاه‌ها در توزیع پوشاک می‌تواند باعث کاهش قیمت تمام شده لباس شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه به دنبال ایجاد مرکز فروش عمده در تهران هستیم، یادآور شد: تبلیغ لباس یکی از راه‌های افزایش فروش در این زمینه است.

وی بر ضرورت استفاده از تبلیغات تلویزیونی و محیطی توسط طراحان پوشاک و لباس تاکید کرد و گفت: اجرای نمایش زنده به شرط اخذ مجوزها برای عیب‌یابی پوشاک مورد تاکید است.

این مسئول با بیان اینکه لباس، نظام تبلیغ می‌خواهد ولی باید در چارچوب شرعی و فرهنگی باشد، ادامه داد: اگر ما نتوانیم تبلیغات داشته باشیم، نمی‌توانیم با پوشاک قاچاق رقابت کنیم.

امامی با اشاره به اینکه ما به همه صفحات تبلیغی لباس در فضای مجازی که بالای ۵۰۰۰ بازدیدکننده دارند، نظارت داریم، گفت: این صفحات اگر چارچوب لباس ایرانی را رعایت نکنند، مسدود می‌شوند. همچنین در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، راه‌های ارتباطی ایجاد خواهد شد تا افراد بتوانند مواردی که با فرهنگ ما منافات دارد، اطلاع‌رسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه برخلاف دیگر کالاهای فرهنگی، پوشاک دغدغه همه مردم است، تصریح کرد: مجوز نمایش مد و لباس هنوز با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و همه طراحان و تولیدکنندگان پوشاک می‌توانند از این ظرفیت برای معرفی طرح‌های خود استفاده کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور یادآور شد: به برگزیدگان جشنواره مد و لباس، تسهیلات ۴ درصدی از صندوق هنر ارائه می‌شود که راهکاری برای حمایت از طراحان است.

وی به ظرفیت مناطق آزاد و تسهیلاتی که قرار است در منطقه آزاد جلفا و مرکز فروش قشم به طراحان لباس و تولیدکنندگان پوشاک ارائه شود، اشاره کرد و افزود: ما در موضوع تسهیلات باید به شدت به ظرفیت مناطق آزاد فکر کنیم و فروشگاه‌هایی با اجاره پایین به تولیدکنندگان حجاب در این مناطق اختصاص دهیم.

امامی با یادآوری اینکه بازار بزرگ‌ترین دانشگاه مصرف است و استاد این دانشگاه اصناف هستند، گفت: ما به واسطه کارگروه و روابط با اصناف ذائقه‌ها را می‌دانیم.

وی اضافه کرد: یکی از راهبردهای شورای فرهنگ عمومی، طرح دعوت به حجاب است و در این خصوص گروه‌های آموزش دیده در برخی برای دعوت به حجاب تشکیل شده که نتایج خوبی هم داشته است.

این مسئول با بیان اینکه برای پایین آوردن قیمت پوشاک در استان زنجان باید اقداماتی انجام شود، افزود: می‌توانیم تولیدکنندگان پوشاک در استان را به پارچه‌فروشان عمده تهران متصل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه جلسات کارگروه مد و لباس با ارائه دیدگاه فعالان این عرصه در زنجان تشکیل شده است، گفت: امسال در حوزه پوشاک دانش‌آموزی ۱۷ طرح توسط طراحان لباس در زنجان آماده و به آموزش و پرورش ارائه شد.

امرالله حسنی با یادآوری اینکه نمایشگاهی از این طرح‌ها دایر خواهد شد، خاطرنشان کرد: آمادگی برای طراحی لباس فرهنگی از اهداف این اقدام است.

انتهای پیام
captcha