خانواده شهدا مایه عزت و اقتدار نظام اسلامی هستند
کد خبر: 4084160
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

خانواده شهدا مایه عزت و اقتدار نظام اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه رفع مشکلات جامعه ایثارگری و خانواده معظم شهدا رسالت همه دستگاه‌ها و نهادها است، افزود: خانواده شهدا مایه عزت و اقتدار نظام اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در دیدار با سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشوربه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار با سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اظهار کرد: خانواده‌های شهدا و ایثارگران بزرگ‌ترین یادگاران دفاع مقدس هستند و تجلیل و تکریم، رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های رزمندگان دفاع مقدس را برای مسئولان یادآوری می‌کنند؛ از این‌ رو پاسداشت مجاهدت خانواده شهدا یک ضرورت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: همه مسئولان باید برای رفع مشکلات جامعه ایثارگری تلاش کنند؛ زیرا این مهم وظیفه تمامی دستگاه‌ها است. 

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه بر اساس قانون تمامی دستگاه‌های اجرایی باید برای رفع مشکلات و معضلات جامعه ایثارگران و آزادگان تلاش کنند، افزود: تأمین نیازهای ایثارگران بر اساس قانون به دستگاه‌ها سپرده شده است و بنیاد شهید و امور ایثارگران تنها وظیفه مطالبه‌گری در این زمینه را بر عهده دارند اما متأسفانه برخی از دستگاه‌ها از این موضوع سرباز زده و وظایف خود را به‌خوبی انجام نمی‌دهند. 

معاون رئیس‌جمهور گفت: ایثارگران حق بزرگی برگردن جامعه دارند و خدمات بنیاد قابل قیاس با رشادت‌های آن‌ها نیست اما در این راستا تلاشمان را می‌کنیم که در حد امکان به گروه هدف خدمت کنیم.

گفتنی است، عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دیدار با ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا، حضور در یادواره شهدای روستای خرق شهرستان فاروج از مهم‌ترین برنامه‌های سفر ۲ روزه معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به خراسان شمالی است. 

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات‌ها حضور داشته‌اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در شمال شرق کشور واقع است.

 

 

انتهای پیام
captcha