ارائه خدمات ویژه فرهنگی به زائران اروپایی در موکب بازرگان
کد خبر: 4084615
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲

ارائه خدمات ویژه فرهنگی به زائران اروپایی در موکب بازرگان

فرماندار ماکو از ارائه خدمات ویژه فرهنگی به زائران به ویژه زائران اروپایی در موکب بازرگان خبر داد و گفت: مقدمات موردنیاز برای استقبال از مهمانان امام حسین (ع) فراهم شده است.

ارائه خدمات ویژه فرهنگی به زائران اروپایی در موکب بازرگانبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، نادر کاظمی فرماندار ماکو 19 شهریور در ستاد هماهنگی پیاده‌روی اربعین که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: زائران اربعین حسینی ترکیه، کشورهای همسایه و همجوار برای اینکه همگام با سایر مسلمانان در پیاده‌روی اربعین سالار شهیدان شرکت کنند، از مسیر پایانه مرزی بازرگان وارد ایران می‌شوند.

وی با بیان اینکه زائران اربعین حسینی از مرزهای این کشور به عراق می‌روند و به کربلای حسینی خود را می‌رسانند، اضافه کرد: از مدت‌ها قبل مقدمات موردنیاز برای استقبال از زائران در حال فراهم شدن است، به‌طوری‌که با تلاش شبانه‌روزی اعضای ستاد شهرستانی اربعین، از زائرین خارجی اباعبدالله الحسین(ع) در مرز بازرگان استقبال انجام شده و پذیرایی از آنها نیز آغاز شده است و همچنان همه امور با قدرت، شور و اشتیاقی مضاعف به صورت مستمر انجام می‌شود.

 فرماندار ماکو با بیان اینکه، براساس پیش‌بینی‌های انجام گرفته، به‌نظر می‌رسد امسال نزدیک به 2 هزار و 500 نفر زائر از مرز بارزگان وارد شوند و زائران سایر کشورها از جمله ترکیه، گرجستان، آذربایجان و سایر کشورهای همسایه از این مسیر در آیین باشکوه پیاده‌روری اربعین شرکت کنند.

وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه با مشارکت دستگاه‌‌های اجرایی، نهادهای خودجوش و مردم متدین منطقه مقدمات موردنیاز در ارتباط با اسکان، اغذیه، امور بهداشتی و درمانی زائرین فراهم شده است، همچنین تمهیدات ویژه را در مرز بازرگان اتخاذ کرده‌ایم، گفت: با توجه به اینکه رویداد فوق از اهمیت و عظمت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، با همه توان خود وارد عمل شده‌ایم.

 فرماندار ماکو گفت: شرایط لازم برای تسهیل ورود و خروج زائران در مرز فراهم شده است، چون هر کدام از زائران به کشور خودشان برگشتند، به عنوان سخنگوی ایران در سایر مناطق ایفای نقش خواهند کرد، پس باید یک تصویر دلپذیر از ملت ایران و عراق در اذهان جهانیان شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه یک موکب مردمی از سال ۹۵ به همت آحاد مردم در مرز بازرگان راه‌اندازی شده است، که خدمات ویژه‌ای از جمله استقبال و اهدای هدایا به عنوان یادبود پذیرایی انجام می‌دهد، اضافه کرد: خدمات ویژه در زمینه فضای مجازی ارائه می‌دهند، که عینک‌های واقعیت مجازی، خیمه‌گاه بهشت و جهنم همچنین فعالیت‌های رسانه‌ای این موارد را شامل می‌شود.

کاظمی ضمن اشاره به اینکه، استقبال مطلوب از زوار خارجی به ویژه شیعیان کشورهای همجوار از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: به‌خاطر کاهش شیوع ویروس کرونا و تسهیل شرایط برای اعزام زائرین، فعالیت این موکب از شش ماه قبل برای هماهنگی و تسهیل خدمات آغاز شده است.

انتهای پیام
captcha