ضرورت پیگیری شناسنامه‌دار کردن موقوفات
کد خبر: 4084626
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
رئیس‌ شورای‌ فرهنگ‌ عمومی‌ بابلسر خواستار شد:

ضرورت پیگیری شناسنامه‌دار کردن موقوفات

رئیس‌ شورای‌ فرهنگ‌ عمومی‌ شهرستان‌ بابلسر، وقف را سنت حسنه و چشمه همیشه جاری دانست و بر پیگیری شناسنامه‌دار شدن موقوفات و تهیه بروشوری در راستای اهمیت عمل وقف و مصادیق امروزی آن تأکید کرد.

به گزارش ایکنا از مازندران، ششمین نشست شورای‌ فرهنگ‌ عمومی‌ شهرستان‌ بابلسر، 19 شهریورماه با حضور اعضای این شورا متشکل از رؤسای ادارات و نهادهای شهرستان بابلسر در دفتر امام جمعه شهرستان بابلسر تشکیل شد.

حجت‌الاسلام محمد اسماعیل قلی‌پور، رئیس‌ شورای‌ فرهنگ‌ عمومی‌ شهرستان‌ بابلسر در این نشست ضمن‌ تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حسینی، گفت: پس از دو سال وقفه و محدودیت، توفیق پیاده‌روی اربعین برای دلدادگان اباعبدالله(ع) فراهم شده است و خداوند متعال را بابت این نعمت و فرصتی که مجدداً برای مردم ایجاد شده، شکر می‌کنیم.

وی افزود: همایش اربعین نماد محبوبیت اهل‌بیت(‌ع) به‌ویژه سید و سالار شهیدان امام‌حسین‌(ع) است که مردم را از ادیان مخلتف از سراسر دنیا برای زیارت اربعین گرد هم جمع می‌کند.

رئیس‌ شورای‌ فرهنگ‌ عمومی‌ شهرستان‌ بابلسر با تأکید بر اهمیت دهه وقف و لزوم تبیین‌ دستاوردهای آن، افزود: با محقق شدن فرهنگ وقف، شاهد رفع مشکلات در جامعه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در دهه وقف باید از افرادی که واقف بودند و مال خود را وقف کردند، یاد شود، خاطرنشان کرد: یک واقف با وقف خود نام و ملک خود را ماندگار و سنت حسنه نبوی را زنده می‌کند.

حجت‌الاسلام قلی‌پور، وقف را سنت حسنه و چشمه همیشه جاری دانست و اظهار کرد: شناسنامه‌دار شدن موقوفات و تهیه بروشوری در راستای اهمیت عمل وقف و مصادیق امروزی آن باید از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پیگیری شود.

یادآور می‌شود، در ادامه این نشست، اعضای حاضر به بحث و تبادل نظر درباره برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و مذهبی اربعین حسینی و دهه وقف که  از ۲۷ شهریورماه آغاز می‌شود، پرداختند. 

انتهای پیام
captcha