وضعیت نگران‌کننده سرانه فضای آموزشی در البرز
کد خبر: 4085212
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳

وضعیت نگران‌کننده سرانه فضای آموزشی در البرز

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: استان البرز از لحاظ سرانه فضای آموزشی رتبه ۳۱ را دارد و جزو فقیرترین استان‌هاست.

علی حجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش البرز

به گزارش ایکنا از البرز، علی‌ حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش البرز، ۲۲ شهریور در مراسم طرح جهادی ارسال تجهیزات به هنرستان‌های البرز که با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: مهاجرت بی‌رویه و مشکلات قبلی دلیل فقر سرانه آموزشی در استان است و نیاز به کمک بخش‌هایی از جمله خیرین مدرسه‌ساز است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با ساخت ۲۰۰ مدرسه با مشارکت دولت و خیرین در دولت سیزدهم این کمبود تا حدی جبران شود، گفت: باید بیشتر همت‌مان را صرف ایجاد فضای مناسب برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان کنیم.

حجرگشت افزود: مراسم امروز نمونه‌ای از اقدامات جهادی دولت سیزدهم در راستای خدمتگزاری به دانش‌آموزان است. امروز حدود ۸۱ میلیارد تومان تجهیزات مدارس با اولویت هنرستان‌ها در قالب ۲۵ کامیون و نیسان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه البرز در زمینه سرانه ورزشی آموزشی نیز جزو فقیرترین استان‌هاست، گفت: همچنین متعهد شده‌ایم حدود ۵۰ فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای تا پایان سال در استان احداث کنیم. روند اجرای آن‌ها با اولویت زمین‌های چمن داخل مدارس‌ انجام شده و ۱۱ زمین چمن و یک سالن ورزشی چند منظوره با مشارکت خیرین آماده شده است.

این مسئول تصریح کرد: حدود ۱۰ هزار تجهیزات و نوشت‌افزار آموزشی در آستانه سال تحصیلی برای دانش‌کم‌برخوردار آماده شده و از امروز روند انتقال و توزیع شروع می‌شود.

وی در پایان گفت: دغدغه امروز نداشتن مدرسه است و تقاضا دارم در حوزه ساخت و تجهیز مدارس ما را یاری کنید.

انتهای پیام
captcha