آمادگی سپاه استان مرکزی برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی
کد خبر: 4085258
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

آمادگی سپاه استان مرکزی برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به روند مطلوب خدمت‌رسانی مواکب استان، بیان کرد: سپاه و بسیج در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان برای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی آمادگی کامل دارد.

بازدید فرمانده سپاه مرکزی از مواکب مسقر در عراق

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه استان، عصر دوشنبه، 21 شهریور، در حاشیه بازدید از فعالیت موکب‌های مستقر استان مرکزی در عراق، ضمن تقدیر از خدمات صورت گرفته، به اهمیت پیاده‌روی اربعین اشاره و اظهار کرد: به برکت مکتب اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی امروز پیاده‌روی اربعین به نماد وحدت و انسجام ملت‌های مسلمان و آزادی خواهان جهان تبدیل شده و عاشقان و شیفتگان حسینی با حضور خود در این رزمایش معنوی و فرهنگی اوج وفاق و همدلی را به نمایش می‌گذارند.

وی افزود: پیاده روی اربعین حسینی گامی بلند در راستای تحقق تمدن اسلامی است و مهم‌ترین مؤلفه آن شور، شعور حسینی و معنویت است که این مراسم را به یک همایش و رزمایش جهانی تبدیل کرده است. اربعین حسینی اوج تجلی ارزش‌های اسلامی و انسانی است. طی چند سال گذشته به برکت انقلاب اسلامی و نقش آفرینی جبهه مقاومت این حرکت به یک کنگره عظیم جهانی تبدیل شده و قدرت عاشوراییان معاصر را به نمایش گذاشت و به مظهر اقتدار، اتحاد و برادری میان مسلمانان تبدیل شد.

کریمی با تأکید بر اینکه اربعین حسینی ندای «حب الحسین یجمعنا» را در سراسر عالم طنین‌انداز کرد، افزود: به حق، شکوه این حرکت جهانی و عظیم برگرفته شده از عنایات و توجهات خاصه حضرت سیدالشهدا(ع)، مجاهدت و تلاش همه عوامل این حرکت عظیم در کشور عراق و ایران است.

فرمانده سپاه استان مرکزی با تشریح اقدامات و فعالیت‌های سپاه در خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان برای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی در صحنه حضور دارد و اقدامات مختلفی از جمله تأمین امنیت، بهداشت و درمان، حمل‌و‌نقل، آبرسانی و مواد غذایی و سایر فعالیت‌های خدماتی را در دستور کار دارد و این فعالیت‌ها تا پایان بازگشت زائرین به کشور ادامه خواهد داشت.

سردار کریمی افزود: خوشبختانه روند خدمت‌رسانی به زائرین توسط موکب‌ها به ویژه موکب‌های استان و خادمان اعزام شده بسیار مطلوب است. همه با تمام توان برای رفاه، آسایش و تامین امنیت زائران پای کارآمده و حرکت‌های خودجوش مردمی توسط جوانان برای خدمت به زائرین بسیار قابل تقدیرست.

وی بیان کرد: روند خدمت‌رسانی موکب‌های مستقر استان در مرزها نیز مطلوب گزارش شده است. استان مرکزی آمادگی کامل برای پذیرایی و اسکان زائرین اربعین حسینی را دارد و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد. بیش از ۷۱ موکب از استان به زائرین امام حسین(ع) در پیاده روی اربعین خدمات می‌رسانند.

انتهای پیام
captcha