نمایشگاه وقف در تبریز گشایش یافت
کد خبر: 4088705
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲

نمایشگاه وقف در تبریز گشایش یافت

نمایشگاه هفته وقف با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی، رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و مدیرکل اوقاف استان در محل امامزاده سیدحمزه تبریز افتتاح شد.

نمایشگاه وقف، امام زاده سید حمزهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، نمایشگاه هفته وقف با حضور تراب محمدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، حجت‌الاسلام سیدعلی فقیه،  رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه تبریز و حجت‌الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف استان، روز پنجشنبه، هفتم مهرماه در محل امامزاده سیدحمزه تبریز افتتاح شد.

حجت‌الاسلام علی فقیه، رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، در این مراسم، اظهار کرد: اسلام برای اداره فرهنگی، اقتصادی و اخلاقی جامعه، پیش‌بینی‌هایی داشته است و پشتوانه مالی در چارچوب اسلام نیز قابل توجه است.

وی افزود: اگر وقف در جامعه امروز، بروزرسانی شود و جامعه به سوی گسترش وقف سوق یابد، می‌توان با تعیین نیت وقف، نیاز جامعه را تامین کرد.

فقیه ادامه داد: اگر پشتوانه مالی مساجد تامین شود قطعا کارهای ارشمندی اتفاق می‌افتد و اگر در اسلام بحث خمس، زکات و وقف به معنای واقعی پیاده شود برنامه پشتوانه مالی اسلام طراحی می‌شود.

تراب محمدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، نیز در این مراسم، اظهار کرد: عمده کارکردهای وقف در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بوده و تاثیرات ظاهری و باطنی دارد که اثرات ظاهری آن مربوط به کارکردهای اقتصادی است.

وی افزود: آذربایجان شرقی از دوران گذشته تاکنون همواره جزو پیشتازان سنت حسنه وقف بوده است.

محمدی گفت: امروزه موقوفات باید در راستای اشتغال و تولیدات دانش بنیان سوق داده شوند و اثرات آن حتما در جامعه دیده شود.

انتهای پیام
captcha