پرداخت زکات راهکاری برای رفع محرومیت
کد خبر: 4090814
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲

پرداخت زکات راهکاری برای رفع محرومیت

رئیس شورای زکات خراسان شمالی، گفت: بخش عمده زکات صرف امور نیازمندان می‌شود و پرداخت زکات در از بین رفتن محرومیت در بین نیازمندان تاثیر گذار است.

حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنوردحجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و رئیس شورای زکات در نشست شورای زکات است، که 18 مهرماه در دفتر نماینده ولی فقیه استان برگزار شد، ضمن تقدیر از برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط کمیته امداد برای برگزاری همایش زکات، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی برای این همایش زکات انجام شده است و امیدواریم با همکاری و هماهنگی تمام اعضای شورای زکات، این همایش به خوبی اجرا شده و دستاوردهای برگزاری این همایش در جامعه منجر به افزایش فرهنگ پرداخت زکات باشد.

وی با اشاره به تأکید بر پرداخت زکات به عنوان یک واجب الهی، گفت: در قرآن هر جا به نماز اشاره شده است بلافاصله بعد از آن به زکات و فواید آن نیز اشاره شده است.

رئیس شورای زکات خراسان شمالی افزود: طبق روایات اسلامی پرداخت زکات موجب رشد محصول می‌شود و پرداخت کننده زکات منافع بیشتری هم دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه در نگاه مردم کسانی که زکات خود را پرداخت می‌کنند افرادی سرمایه‌دار هستند،
ادامه داد: هر کسی که زکات مالش را پرداخت نکند مالش حرام است. تأثیر مثبت و منفی پرداخت زکات بر روی خانواده و خود فرد در آینده دیده می‌شود.

رئیس شورای زکات خراسان شمالی زکات را یکی از فرائض الهی نامید و گفت: زکات برکات بسیار زیادی برای جامعه در بر خواهد داشت و به همین دلیل اسلام بر مسئله پرداخت به موقع زکات تأکید دارد.

وی با تأکید بر اهمیت پرداخت زکات در قرآن و رویات اظهار کرد: با پرداخت زکات محرومیت از بین می‌رود و نیاز نیازمندان برطرف می‌شود. با پرداخت زکات کارهای عام المنغعه زمین نمی‌ماند و انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام نوری، موارد هزینه زکات را بسیار زیاد دانست و گفت: اگر همه جامعه و افراد زکات خود را پرداخت کنند دیگر نیازمندی در جامعه وجود نخواهد داشت.

وی گفت: کمیته امداد برای اینکه برنامه ریزی دقیق و توزیع عادلانه صورت گیرد زکات را جمع آوری و در امور نیازمندان هزینه می‌کند.

رئیس شورای زکات خراسان شمالی با اشاره به جمع آوری مبلغ ۳۲ میلیارد تومان زکات طی سال جاری، گفت: بخش عمده این زکات صرف امور نیازمندان در زمینه‌های مختلف همچون تأمین جهیزیه، درمان، تحصیل، آزادی زندانیان و ... و برآوردن نیازهای آنان خواهد شد.

وی برگزاری جشنواره زکات در استان را گام مهمی در جهت ترویج فرهنگ زکات عنوان کرد و گفت: تقدیر از مودیان برتر زکات در استان در جهت ترویج فرهنگ زکات و تشویق سایر افراد به پرداخت زکات، انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha