گردهمایی بانوان خراسان‌جنوبی در محکومیت اغتشاشات اخیر
کد خبر: 4091341
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

گردهمایی بانوان خراسان‌جنوبی در محکومیت اغتشاشات اخیر

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی از برگزاری گردهمایی بانوان این استان در روز 21 مهرماه در محکومیت اغتشاشات اخیر خبر داد.

فرشته اسدزاده، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبیفرشته اسدزاده، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: گردهمایی بانوان استان در محکومیت اغتشاشات اخیر در روز پنج‌شنبه، 21 مهرماه، ساعت ۹:۳۰ از میدان ابوذر به سمت میدان قدس بیرجند برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این گردهمایی به‌دلیل‌ مطالبه بانوان و به‌ویژه مادرانی که دوست داشتند خانواده و فرزندانشان حس گرم امنیت داشته باشند برگزار خواهد شد، افزود: اقتصاد کار بانوان صنوف مختلف به‌دلیل شیوع کرونا تحت فشار قرار گرفت و به محض اینکه فضای اجتماعی آرام شد با خطرات و آسیب‌های اغتشاشات، بانوان کارآفرین بیشتر از دیگران دچار واهمه شدند.

اسدزاده با اشاره به تقاضاهای زیاد بانوان برای بیان مطالبات خود، تصریح کرد: با تدارک گردهمایی، این پراکندگی به یک وحدت رویه منجر شده تا اقشار مختلف بانوان به‌صورت یکنواخت، هم زبان و هم زمان مطالبه واقعی خود را از پاسداران امنیت و اقتصاد ایران داشته باشند.

وی ادامه داد: نیاز است به افرادی که مخل آرامش عمومی در محیط زندگی مردم شده اخطاری داده شود که این‌گونه رفتارها پسندیده فرهنگ بالای مردم در خراسان‌جنوبی نیست و مردم همواره زندگی مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر داشته‌اند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: اعتراضات منطقی در مسیر و چارچوب درست آن برای ما قابل قبول است، اما اعتراضاتی که منجر به آسیب‌های روانی و مادی در محیط زندگی مردم شده و فضای امنیت روانی را زیر سؤال ببرد، پسندیده نیست.

اسدزاده با بیان اینکه در پایان گردهمایی نیز بیانیه بانوان استان در برخورد با این اغتشاشات منتشر خواهد شد، افزود: بانوان خراسان‌جنوبی مانند همیشه در صدر جدول ولایتمداری و حفظ نظام قرار دارند و در تمام اعصار در طول این مدت بالاترین رقم مشارکت سیاسی را در خراسان‌جنوبی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه بانوان در بین شرکت‌کنندکان در انتخابات و مناسبت‌های اجتماعی همواره سهم بسزایی داشته‌اند، تصریح کرد: خانواده عنصر اساسی شکل‌گیری جامعه بوده و یکی از مباحثی که به‌صورت جدی پیگیری می‌کنیم، بحث گفتمان صمیمت برای تعالی خانواده است.  

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: ما معتقدیم زنان و دختران به‌عنوان نقش‌های دختر خانواده، همسر و مادر، باید آگاهی لازم را داشته و نگاه آنان با نگاه متفرق جامعه متفاوت بوده که این امر به‌طور یقین در مسیر تعالی‌بخشی به آن خانواده اثر زیادی خواهد داشت.

اسدزاده یادآور شد: بستر آشوب‌ها به‌دلیل انزوایی است که در طول‌ مدت اوج‌گیری استفاده از فصای مجازی شکل گرفت و مدیریت با تدبیر بانوی خانه در خانواده می‌تواند اثربخشی بسیاری در این موارد داشته باشد.

انتهای پیام
captcha