مهاجرت امامزادگان به ایران برای فعالیت‌های جهادی و تبلیغی بود
کد خبر: 4091560
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

مهاجرت امامزادگان به ایران برای فعالیت‌های جهادی و تبلیغی بود

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اکثر امامزادگان به‌واسطه مأموریتی که به دستور امامان داشتند و یا برای فعالیت‌های جهادی و تبلیغی به ایران مهاجرت کردند.

امامزاده سیدحمزه کاشمربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین شوزب شیری، مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه، شامگاه 20 مهرماه، در دوره آموزشی هیئت امنای بقاع متبرکه و اماکن مذهبی کشور که در مجتمع آموزشی و فرهنگی امامت مشهد برگزار شد، با تأکید بر آشنایی بیشتر هیئت امنا با سیره و فرهنگ امامزادگان اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمود: «پاره تن من در خراسان دفن خواهد شد، هیچ گرفتار و گنه‏کاری او را زیارت نکند، جز این که خداوند گرفتاری او را برطرف سازد و گناهانش را ببخشاید.»، حضرت علی(ع) نیز فرمود: «فرزندی از فرزندان من در خراسان دفن خواهد شد و هر کس او را زیارت کند، غم او برطرف می‌شود.» همچنین امام‌مجتبی (ع)، امام حسین (ع)، امام باقر(ع)، امام صادق(ع) و امام کاظم(ع) ثواب زیارت امام رضا(ع) را معادل هزار حج عنوان فرمودند.

وی تصریح کرد: امام رضا(ع) نیز فرمود: «هر کس من را زیارت کند، او را زیارت خواهم کرد، در زمانی که نامه اعمال او را به دستش می‌دهند»، لذا مرحوم علامه طباطبایی(ره) نیز در خصوص زیارت حضرت می‌فرمایند: «در زیارت ایشان حسی است که استخوان را سبک می‌کند و غم را برطرف می‌کند.»

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه زیارت امام رضا(ع) برای انسان شادی‌آفرین است، گفت: امامزادگان بسیاری در ایران به‌واسطه مأموریتی که داشتند یا به دستور امامان و یا برای فعالیت‌های جهادی و تبلیغی به ایران مهاجرت کردند.

وی تصریح کرد: ائمه اطهار به ایران توجه خاصی داشتند و تقریبا به تمام شهرهای ایران از جمله، قم، اصفهان، تبریز و... سفیرانی فرستادند و این کاملا مهندسی شده بوده است.

شیری با بیان اینکه امامزادگان مایه برکت و امنیت دیار ما هستند، افزود: امامزادگان‌ مبلغان خاموشی هستند که از جان و مال خود گذشتند و برای تبلیغ دین اسلامی به سراسر دنیا مهاجرت کردند.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به سفر برخی از امامزادگان به کردستان و لرستان، بیان کرد: این شهرها به‌عنوان پناهگاه اهل بیت(ع) بودند و برخی از امامزادگان مجبور بودند تا آخر عمر به‌گونه‌ای زندگی کنند که شناخته نشوند و برای از بین بردن فاصله طبقاتی رنج‌ها بردند و برخی از آنها تبعید و برخی اسیر شدند.

انتهای پیام
captcha