دین، رهبری و حضور مردم؛ ۳ عنصر اصلی تشکیل حکومت
کد خبر: 4091782
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

دین، رهبری و حضور مردم؛ ۳ عنصر اصلی تشکیل حکومت

امام جمعه موقت بیرجند گفت: حکومت با سه عنصر اساسی نقش دین، رهبری و حضور مردم در صحنه شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، امام جمعه موقت بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، امام جمعه موقت بیرجند، امروز ۲۲ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با تبریک میلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع)، با تأکید بر ضرورت جهاد تبیین و ارائه حقایق به نسل جوان، اظهار کرد: مسئولان با پیگیری مسائل اقتصادی و کنترل فضای مجازی باید برای حل مشکلات تلاش کنند.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های پیامبران مسئله هدایت و تزکیه جامعه از آسیب‌ها و آلودگی هاست تا تمام مردم تسلیم خداوند شوند، افزود: حکومت با سه عنصر اساسی نقش دین، رهبری و حضور مردم در صحنه شکل می‌گیرد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه مبارزه با طاغوت از دیگر رسالت‌های انبیا بوده و در این زمینه و برای رشد و تعالی جامعه، تشکیل حکومت الهی یکی از ضرورت‌هاست، تصریح کرد: جامعه زیر سایه ولایت خداوند پیوسته به سمت رشد و سعادت حرکت می‌کند
 
نوفرستی ادامه داد: گاهی نقش دین و رهبری هست اما مردم در صحنه حضور ندارند که حکومت الهی تشکیل شود؛ در همین راستا ۱۴ قرن بعد از امام علی(ع) زمینه فراهم نبود تا اینکه انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) و همراهی مردم به پیروزی رسید و حکومت اسلامی در ایران شکل گرفت.

وی با بیان اینکه در مسئله هدایت منطق الهی این است که همه انسانها باید هدایت و حجت بر همگان تمام شود، افزود: دشمنان برای مقابله با حق و حکومت الهی از هرچه دارند مایه می گذارند و اختصاص به زمان خاصی هم ندارد؛ نمرود، فرعون، ابولهب، ابوسفیان، اموی‌ها و بنی عباس و فرعونیان زمان کنونی آنچه در توان داشته باشند برای مقابله با اسلام و حق به صحنه آوردند.

نوفرستی گفت: امروز نیز دشمنان هر توطئه و اقدامی از دستشان بربیاید انجام می‌دهند اما بدانید ما در این آزمایش‌ها باید از خود، فرزندان و جامعه خود مراقبت کنیم و پیروزی جبهه حق قطعی است.

وی تصریح کرد: امروز آمریکا و اسرائیل و سرسپردگان داخلی مظهر طاغوت هستند که از هر فرصتی برای ایجاد فتنه و توطئه بر علیه نظام اسلامی استفاده می‌کنند.

نوفرستی افزود: امروز جبهه دشمن علیه جمهوری اسلامی شبیه جنگ احزاب است و آمریکا و اسرائیل، تجزیه طلب‌ها و منافقان با صراحت حمایت خود از اغتشاشگران و مقابله با اسلام را اعلام می‌کنند، اما مردم ایران با هوشیاری و پشتیبانی از نظام اسلامی همواره حیله و توطئه دشمنان را خنثی می‌کنند.

امام جمعه موقت بیرجند به اغتشاشات روزهای اخیر اشاره و بیان کرد: یکی از توطئه‌های دشمن سرگرم کردن مسئولان به این قضایا است تا از مسائل اصلی برای پیشرفت کشور غافل شوند. 

انتهای پیام
captcha