دشمنی استکبار با ایران قوی و یکپارچه است
کد خبر: 4091904
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

دشمنی استکبار با ایران قوی و یکپارچه است

مسئول بسیج اساتید دنشگاه آزاد اسلامی سلسله گفت: دشمنان علاوه بر مخالفت با جمهوری اسلامی، با یکپارچگی نظام مخالف هستند و به‌دنبال ایران قوی نیستند و دشمنی آنان با ایران مستقل است، چراکه تحمل دیدن آن را ندارند.

حجت‌الاسلام علیان، مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد سلسلهبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام علیان، مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان سلسله، 22 مهرماه در نشست‌ مجازی روشنگری و بصیرت‌افزایی مرکز نسرا سازمان فضای مجازی بسیج لرستان با موضوع «تحلیل رسانه‌ای حوادث اخیر با نگاه به بیانات رهبر معظم انقلاب» که ویژه طلاب و فعالان سواد رسانه‌ای لرستان برگزار شد، اظهار کرد: در اعتراض‌های منطقی و مسالمت‌آمیز باید مراقب باشیم معاندین نفود نکنند.

وی گفت: گاهی مشاهده می‌شود مردم خواسته‌هایی دارند و تجمع می‌کنند، ولی عده‌ای معاند و اغتشاشگر خودشان را در لابه‌لای افراد معترض پنهان و فضای مسالمت‌آمیز اعتراض را به آشوب و تخریب اموال عمومی تبدیل می‌کنند. دشمن با هجمه رسانه‌ای به‌دنبال ایجاد آشوب است، اما دشمنان با فهم درست و بصیرت مردم به نتیجه نمی‌رسند.

این کارشناس سواد رسانه‌ای با اشاره به اینکه در جریانات اخیر می‌بینیم یک دختر توسط پلیس به یک فضای اخلاقی هدایت می‌شود و بعد از آن به کما می‌رود و سپس جان خود را از دست می‌دهد، اظهار کرد: این اتفاق برای همه ما ناراحت‌کننده بود و اگر برخورد نامناسب با این شخص صورت گرفته ضرورت دارد پیگیری شود.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی سلسله با اشاره به اینکه عقبه اغتشاشات گروهک‌های تجزیه‌طلب هستند و اغتشاش آنان برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: دشمن همیشه دنبال فرصت است؛ در سال ۹۸ نیز دشمن در بحث بنزین از خواسته قانونی مردم سوء‌استفاده کرد.

علیان با تأکید بر اینکه در جریانات اخیر توپخانه رسانه دشمن وارد کار شد، اضافه کرد: عده‌ای با تأثیرپذیری از فضای رسانه‌ای وارد شدند و فضای اعتراض به فضای تخریب اموال عمومی تبدیل شد که مایه تأسف است و باید از این جریان درس بگیریم‌.

این کارشناس سواد رسانه‌ای با اشاره به اینکه در برخی شهرها شعارهایی به ارزش‌های دینی داده شد، مسجدی در رشت به آتش کشیده و در برخی محافل کشف حجاب صورت گرفت، گفت: بدانیم دشمن بر فضای مجازی تأثیرگذار است و این زنگ خطر است. ضرورت دارد معلمان و مدیران آموزش و پرورش مراقب نوجوانان باشند و با بصیرت‌افزایی به شبهات آنان پاسخ درست و منطقی بدهند.

علیان با اشاره به اینکه درس جریانات اخیر این است که دشمن از گسل‌های قومیتی و مذهبی استفاده می‌کند، تصریح کرد: گروهک‌ها و کومله به‌دنبال تجزیه بودند و می‌خواستند از شرایط قومیتی در شمال غرب و جنوب شرق استفاده کنند، اما کرد‌ها، لرها و بلوچ‌ها اقوام وفادار به انقلاب اسلامی هستند.

این کارشنای سواد رسانه‌ای با بیان اینکه مقام معظم رهبری با شناختی که از ملت و قوم‌ها دارند جملات ارزشمندی را در خصوص بلوچ‌ها و کرد‌ها بیان فرمودند، اضافه کرد: دشمنان علاوه بر مخالفت با جمهوری اسلامی، با یکپارچگی نظام مخالف هستند و به‌دنبال ایران قوی نیستند و دشمنی آنان با ایران مستقل است، چراکه تحمل دیدن آن را ندارند.

وی گفت: جوان امروزی به‌دنبال یک الگو است و متولیان فرهنگی نتوانستند الگوهای موفق اجتماعی، علمی و ورزشی که اخلاق‌مدار باشند و به ارزش‌های دینی مقید باشند را معرفی کنند در حالی‌که الگوهای فراوانی وجود دارد.

علیان امنیت را رکن اقتدار کشور دانست و با بیان اینکه بدون امنیت، توسعه کشور محقق نمی‌شود، تصریح کرد: اگر جایگاه پلیس تضعیف شود، ناامنی تقویت می‌شود و فضای بیشتری برای مجرمان فراهم می‌شود.

این کارشناس سواد رسانه‌ای با اشاره به اینکه مخالف نقطه نظرات مردم نیستیم و باید فرصتی برای ابراز نظرات مردم فراهم شود، اظهار کرد: مردم براساس قانون اساسی باید اعتراضات خود را بیان کنند و با بصیرت صف خود را از اغتشاشگران جدا کنند.

انتهای پیام
captcha