آغاز هجدهمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر مقاومت» در یزد
کد خبر: 4092672
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

آغاز هجدهمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر مقاومت» در یزد

هجدهمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر مقاومت» با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان 10 استان کشور در یزد آغاز به‌کار کرد.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر مقاومت»به گزارش ایکنا از یزد، سیدوحید فخرموسوی، دبیر اجرایی هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت، امروز، 26 مهرماه در آیین افتتاحیه این جشنواره گفت: در این جشنواره هنرمندان 10 استان حضور دارند و البته امسال جشنواره از ویژگی‌های خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این جشنواره این است که برای نخستین بار در عرصه بین‌المللی برگزار می‌شود و در کنار آن نیز اجرای بخش‌های مختلف به صورت متمرکز در استان‌ها صورت می‌گیرد.

فخرموسوی افزود: شروع این جشنواره 15 شهریور با پیاده‌روی اربعین در عراق رقم خورد و 120 هنرمند و 14 گروه نمایشی به کربلای معلی اعزام شدند و در کربلا، نجف و حله و مسیر پیاده‌روی اجرا داشتند.

وی برگزاری جشنواره امسال در استان‌ها را از دیگر ویژگی‌ها دانست و ادامه داد: برای برگزاری این جشنواره با 9 استان مذاکره شد که استان یزد به عنوان نخستین استان‌هایی بود که این جشنواره را در بخش تئاتر خیابانی برگزار کرد.

دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت بیان کرد: بخش‌های دیگر این جشنواره به ترتیب رادیو تئاتر در شیراز، تئاتر صحنه‌ای در مشهد، تله تئاتر در شبکه‌های سیما، و بخش بین‌الملل با حضور پنج کشور هدف پاکستان، افغانستان، عراق، سوریه، لبنان و بوسنی و هرزوگوین اجرا می‌شود.

فخرموسوی در پایان گفت: یکی از وجهه‌های بسیار خوب این جشنواره این است که محتوا در این جشنواره تولید می‌شود و با هماهنگی‌ صورت گرفته، آثار تولید شده در برخی کشورهای حوزه مقاومت هم اجرا و پخش خواهد شد.

انتهای پیام
captcha