مهاجرت‌های بی‌رویه به قم باید کنترل شود
کد خبر: 4093088
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

مهاجرت‌های بی‌رویه به قم باید کنترل شود

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مهاجرت‌های بی‌مورد و بی‌رویه به قم باید کنترل شود چرا که حفظ تعادل میان فضای جغرافیایی و تعداد ساکنین در این فضا بسیار مهم است.

محمدحسن نامی،  رئیس سازمان مدیریت بحران کشوربه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی‌ استانداری قم، محمدحسن نامی،  رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، روز گذشته چهارشنبه ۲۷مهر، در جلسه ستاد مدیریت و پیشگیری از بحران استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه برداشت بی‌رویه آب‌های زیر سطحی نگرانی‌هایی را به وجود آورده است، اظهار کرد: بیش‌ترین نگرانی‌های ما در این حوزه البته نسبت به استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه مهاجرت‌های بی‌مورد و بی‌رویه به قم باید کنترل شود، تصریح کرد: اولین نیاز انسان‌ها آب و انرژی است که با تاسف در استان قم نیز با مشکلات متعددی در این زمینه‌ها مواجه هستیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه مشکل آب یک مشکل سراسری در کشور و جهان است، بیان کرد: اجرای طرح آمایش زمین یک موضوع مهم در سطح ملی است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ تعادل میان فضای جغرافیایی و تعداد ساکنین در این فضا بسیار مهم است، یادآور شد: عدم تعادل در این بخش منجر به عدم تعادل در سایر بخش‌های جامعه می‌شود.

نامی با اشاره به اینکه اجرای طرح آمایش بر حفظ این تعادل تاثیرگذار خواهد بود، تصریح کرد: اگرچه کشور ما از نظر وسعت وضعیت خوبی دارد، ولی در حوزه پراکندگی جمعیت با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه تهدیدهایی مانند زلزله همیشه در کشور وجود دارد، یادآور شد: امروز متاسفانه یک زلزله 4 ریشتری در کشور مانند یک بمب اتم عمل می‌کند.

انتهای پیام
captcha