تشکیل کارگروه‌های جهادی؛ راهکار عملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 4093108
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲

تشکیل کارگروه‌های جهادی؛ راهکار عملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

امام‌جمعه زرندیه با اشاره به اینکه تصرف ذهنی و فکری جوانان سناریوی دشمن در جنگ شناختی و ترکیبی است، گفت: تشکیل کارگروه‌های جهادی با موضوع جهاد تبیین از جمله راهکارهای عملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

جلسه شورای فرهنگ عمومی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، امام‌جمعه این شهرستان، چهارشنبه، ۲۷ مهرماه، در هشتاد و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با دستور راهکارهای عملی ترویج فرهنگ استفاده مناسب از فضای مجازی (پالایش و ارتقای سطح محتوی) در سالن جلسات فرمانداری زرندیه برگزار شد، اظهار کرد: جنگ شناختی حربه جدید دشمنان و استکبار جهانی برای مهندسی و انحراف افکار جامعه به‌ویژه نسل جوان و نوجوان است.

وی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره دستخوش فتنه‌های متفاوت در طول سالیان گذشته بوده است. ما از ابتدای انقلاب با انواع و اقسام فتنه‌ها مواجه بوده‌ایم و خوشبختانه نظام با تبعیت مردم از ولی فقیه و بصیرت دینی و اعتقادی، آسیبی ندیده و نخواهد دید.

امام‌جمعه زرندیه ادامه داد: دشمنان نظام و انقلاب برای پیشبرد اهداف خود در سنین پایه به‌ویژه در آموزش و پرورش ورود کرده و کار کرده‌اند و متأسفانه نتوانسته‌ایم آنگونه که باید تأثیرگذار باشیم. تصرف ذهنی و فکری جوانان سناریوی دشمن در جنگ شناختی و ترکیبی است.

ابراهیمی افزود: استفاده از ظرفیت‌های مختلف موجود در فضای مجازی، فعال کردن انجمن اولیا و مربیان، توسعه حلقه‌های صالحین، فعال‌سازی هیئت‌های اندیشه‌ورز در مساجد، برگزاری اردوهای دانش‌آموزی و تشکیل کارگروه‌های جهادی با موضوع جهاد تبیین از جمله راهکارهای عملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

با مسائل واقع‌بینانه برخورد کنیم

داوود آذری، فرماندار شهرستان زرندیه، نیز گفت: باید واقع بینانه با مسائل برخورد کنیم تا رفتارهای ساده‌انگارانه موجب توهین به شعور مخاطب نشود. برای تولید محتوا ابتدا نیازسنجی کنیم و از افراد کارشناس و متخصص در این خصوص استفاده کنیم.

آذری افزود: برگزاری جلسات آزاداندیشی، گوش سپردن به صحبت‌ها و درد دل‌های نوجوانان و جوانان و آگاه‌سازی خانواده‌ها از عوامل مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در فضای مجازی است.

ضرورت راه‌اندازی نهضت سواد رسانه‌ای

احمد جوانمرد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه نیز گفت: کارگروه پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی در شهرستان راه‌اندازی شده و در اولین جلسه این کارگروه مواردی چون راه‌اندازی نهضت سواد رسانه‌ای در شهرستان، آگاه‌سازی خانواده‌ها، مدیریت فضای مجازی، پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در فضای حقیقی، از جمله راهکارهای عملی استفاده صحیح از فضای مجازی مطرح شده است.

احمد جوانمرد افزود: برگزاری کلاس‌های فوق برنامه آشنایی و نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی، افزایش فضاهای تفریحی و سرگرمی در شهرستان، راه‌اندازی شبکه اجتماعی قابل کنترل ملی، تهیه درسنامه آموزش نحوه بهره‌برداری از فضای مجازی و اعتمادسازی شبکه‌های اجتماعی داخلی از دیگر راهکارهای عملی استفاده صحیح از فضای مجازی مطرح شده است.

یادآور می‌شود، در این جلسه اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در رابطه با دستور جلسه پرداختند.

انتهای پیام
captcha