ساماندهی گلزار شهدا یک کار فرهنگی است
کد خبر: 4093132
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۷
استاندار چهارمحال‌وبختیاری:

ساماندهی گلزار شهدا یک کار فرهنگی است

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه برای ساماندهی مسیرهای دسترسی به گلزارهای شهدا در استان قیر رایگان اختصاص پیدا کرده است، گفت: ساماندهی گلزارهای شهدا یک کار فرهنگی محسوب می‌شود و شهدای گمنام نباید در غربت باشند.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار، عصر روز گذشته، ۲۷ مهرماه در جلسه «شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری» با اشاره به حوادث اخیر کشور، اظهار کرد: در ایام شیوع کرونا حضور کودکان و نوجوانان به دلیل تعطیلی مدارس در فضای مجازی پر رنگ شد، دشمنان جمهوری اسلامی از این فضا استفاده کردند و بر روی ذهن دانش‌آموزان تأثیر گذاشتند و با سوءاستفاده از احساسات پاک این رده سنی برای رسیدن به اهداف شوم خود هدفگذاری می‌کنند.

حیدری با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی باید به وظیفه خود در حوزه فرهنگی و اجتماعی عمل کنند، افزود: شاهد بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه هستیم، باید شاهد کار فرهنگی مؤثر هم در این مراکز باشیم، در این حوزه باید برنامه تحولی فرهنگی ارائه شود.

وی با تأکید بر اینکه در ذهن دانشجویان و دانش‌آموزان ابهام وجود دارد، گفت: باید به سؤالات ذهنی این قشر پاسخ داده شود، باید اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ایجاد تنش در دانشگاه‌ها و مدارس صورت بگیرد.

حیدری با تصریح اینکه آموزش و پرورش علاوه بر آموزش، رسالت تربیتی نیز بر عهده دارد، بیان کرد: در مدارس باید ارتباط بین اولیا و مربیان با نهاد آموزش و پرورش تقویت شود، باید جلسات تبیینی برای معلمان و اساتید برگزار کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ورزش تأثیر بسیاری در کنترل هیجانات جوانان و نوجوانان دارد، یادآور شد: مراکز ورزشی متعدد در استان وجود دارد که باید این فضاها در اختیار این رده سنی قرار بگیرد، همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها به وظایف اجتماعی خود عمل کنند.

وی بیان کرد: در آستانه هفته بسیج دانش‌آموزی قرار داریم، شهید فهمیده امروز می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای قشر نوجوان باشد، لذا تلاش شود در این هفته برنامه‌های فرهنگی جذاب برای دانش‌آموزان تدارک دیده شود، همچنین مناسبت‌هایی از جمله روز دانش‌آموز و روز دانشجو پیش رو است که باید برنامه‌های تأثیرگذار برگزار کنیم.

حیدری بیان کرد: برای ساماندهی مسیرهای دسترسی به گلزارهای شهدا در استان قیر رایگان اختصاص پیدا کرده است، ساماندهی گلزارهای شهدا نیز یک کار فرهنگی محسوب می‌شود و نباید شهدای گمنام در غربت باشند، اگر نماز جماعت پرشور برگزار شود ابتکار عمل در دست نیروهای انقلابی خواهد بود.

وی در خصوص آخرین مصوبه شورای انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: ۳۱ اردیبهشت به‌نام روز چهارمحال و بختیاری نامگذاری شد، برای این روز باید برنامه‌ریزی شود که از این نامگذاری نهایت استفاده را ببریم.

حیدری در پایان تأکید کرد: باید شاهد هم‌افزایی نیروهای فرهنگی و انقلابی در چهارمحال و بختیاری باشیم و نباید جزیره‌ای عمل کنیم، اقداماتی که می‌شود به شکل هنرمندانه اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام
captcha