راه‌اندازی مراکز پژوهشی برای بررسی تفکرهای نسل جوان ضروری است
کد خبر: 4093857
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲

راه‌اندازی مراکز پژوهشی برای بررسی تفکرهای نسل جوان ضروری است

مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل گفت: باید راه‌اندازی مراکز پژوهشی برای بررسی تفکرهای موجود نسل حاضر و برنامه‌ریزی برای ارائه راهکار در زمینه حل مسائل نسل امروز مورد توجه باشد.

حجت الاسلام مهدی نوروزی مدیر حوزه علمیه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی نوروزی، مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل، امروز، یکم آبان‌ماه، در جلسه بررسی جریانات فتنه اخیر در اردبیل اظهار کرد: زندگی در لحظه خصوصیات افرادی است که در فتنه اخیر شرکت کرده‌اند و این موضوع شرایطی ایجاب کرده که به این باور برسیم که ارتقای سواد رسانه‌ای در جامعه بیش از هر مسئله دیگری حائز اهمیت است و باید تدابیر عملی در این زمینه اتخاذ شود.

وی بیان کرد: اتفاقات اخیر تجربه‌های تلخ زیادی را رقم زد ولی این موضوع را به اثبات رساند که باید همزمان با درک تغییر اقتضائات زمان تدابیر و راهکارهای اساسی برای مسائل زمان در نظر گرفته شود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل ادامه داد: بررسی رویداد و وقایع رخ داده در کشور نشان دهنده این است که نفرات برجسته ایرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی در لحظه زندگی می‌کنند و با همین خصوصیات از زندگی لذت می‌برند در حالی که هیچ علم و دانشی ندارند و در این زمینه باید راه‌اندازی مراکز پژوهشی برای بررسی تفکرهای موجود نسل حاضر و برنامه ریزی برای ارائه راهکار در زمینه حل مسائل نسل امروز مورد توجه باشد.

نوروزی تصریح کرد: نسل امروز به دنبال عملگرایی هستند و با توجه به اینکه جامعه کنونی به سمت فردگرایی در حال سوق یافتن است بنابراین باید بتوانیم جامعه را بر اساس همه علوم اداره کنیم و شرایط زمانی را در نظر بگیریم که این مسئله به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

وی گفت: تمدن نوین اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبر انقلاب اسلامی باید همراه با بهای بیشتر به جوانان باشد تا بتوانیم با به‌کارگیری اندیشه‌های نوین به جوانان فرصت دهیم تا توطئه‌های دشمنان را در فضاهای حقیقی و مجازی خنثی کنند و این قشر فرهیخته را برای تصدی مسئولیت‌های مهم آماده کنیم.

انتهای پیام
captcha