تبیین جایگاه روحانیت در شکل‌گیری نهضت‌های ضد استعماری ضروری است
کد خبر: 4094036
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶

تبیین جایگاه روحانیت در شکل‌گیری نهضت‌های ضد استعماری ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه باید جایگاه روحانیت در شکل‌گیری نهضت‌های ضد استعماری، بیشتر تبیین شود، گفت: شخصیت روحانی و مذهبی شهید میرزاکوچک به عنوان رهبر نهضتی اسلامی، باید به خوبی برای جامعه به‌ویژه نسل جوان بازشناسی و جایگاه مذهب در این نهضت واکاوی شود.

باید جایگاه روحانیت در شکل‌گیری نهضت‌های ضد استعماری تبیین شود

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارشاد، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان عصر روز گذشته، اول آبان‌ماه در چهارمین گردهمایی ائمه جمعه استان با موضوع کنگره بین‌المللی میرزا کوچک که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: باید جایگاه روحانیت در شکل‌گیری نهضت‌های ضد استعماری، بیشتر تبیین شود؛ شخصیت روحانی و مذهبی شهید میرزاکوچک به عنوان رهبر نهضتی اسلامی، باید به خوبی برای جامعه به ویژه نسل جوان بازشناسی و جایگاه مذهب در این نهضت واکاوی شود.

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره بین‌المللی میرزا کوچک، سردار جنگل را از این جهت که شهید، عالم، شاخص و شخصیتی که مورد مطالعه بسیاری قرار گرفته دارای اهمیت برای تحقیق در خصوص تبیین مجاهدت و نهضت اسلامی او دانست.

آیت‌الله فلاحتی بیان کرد: تشریح زوایای مختلف زندگی و مبارزه میرزاکوچک و برگزاری کنگره‌ای در خور نام و جایگاه این مبارز نستوه، یکی از مطالبات فرهنگی - اجتماعی گیلانیان به شمار می‌آید.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: دشمنان با تمام توان و امکانات خود از این آشوب‌ها حمایت کرده و همه افرادی که از انقلاب و نظام مقدس اسلامی کینه‌های عمیق داشتند، وارد این میدان شده بودند.

وی ادامه داد: دشمنان از هیچ کاری برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی و کشور، دریغ نکردند و آتش زدن قرآن کریم، مسجد و کشته و مجروح کردن عوامل برقراری امنیت در جامعه، نمونه‌هایی از اقدامات سوء آنهاست.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان خطاب به ائمه جمعه استان تأکید کرد: با بهره‌گیری از جایگاه ویژه نماز جمعه، فضای بعد از این اغتشاشات را به سوی امنیت، هدایت کرده و فضا را با احساس آرامش گره بزنند.

رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با تشریح برنامه‌های کنگره بین‌المللی روحانی شهید میرزا کوچک، از فعال بودن کمیته‌های این کنگره با محوریت استفاده از ظرفیت‌های مردمی و انجام برنامه‌های مشخص مطابق با اهداف و انتظارات ترسیم شده خبر داد.

وی معرفی شخصیت انقلابی، متعهد و تمدن‌ساز سردار جنگل را از رویکردهای کمیته‌های کنگره بیان کرد.

دبیر کنگره بین‌المللی شهید میرزاکوچک برگزاری اجلاسیه تهران کنگره با حضور محققان، تاریخ‌پژوهان و شخصیت‌های برجسته ملی در شهریور ماه امسال را یادآور شد و گفت: دیگر اجلاسیه این کنگره، با حضور فضلا و علمای اعلام، ۲۶ آبان‌ماه جاری در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

ثقتی گفت: نهم، دهم و یازدهم آذرماه نیز اجلاسیه‌های اصلی کنگره با برنامه‌های متنوع پیش‌بینی شده که در رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha