سنت‌های موجود در بسطام قابلیت الگوسازی دارد
کد خبر: 4094556
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶

سنت‌های موجود در بسطام قابلیت الگوسازی دارد

رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش بسطام با بیان اینکه سنت‌های موجود بخش بسطام قابل الگوسازی برای کشور است، گفت: برخی از این سنت‌ها قدمتی دیرینه دارد که ترویج آنها می‌تواند به گسترش فرهنگ عمومی کمک کند.

سنت‌های موجود در بسطام قابلیت الگوسازی در کشور را دارد

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام سیدعلی‌ رضوی‌نسب، رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش بسطام عصر روز گذشته، سوم آبان در نشست شورای فرهنگی بخش بسطام با بیان اینکه سنت‌های موجود بخش بسطام قابل الگوسازی برای کشور است، گفت: ترویج برخی از این سنت‌ها که قدمتی دیرینه دارد می‌تواند به گسترش فرهنگ عمومی کمک کند.

وی با اشاره به اینکه این سنت‌ها می‌تواند در احیای بخش گردشگری و درآمدزایی بخش بسطام نیز اثر گذار باشد، اظهار کرد: این سنت‌ها برگرفته از آئین‌های ایرانی، اسلامی و کاملاً به دور از خرافات هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش بسطام ادامه داد: ترویج فرهنگ‌های خوب و سالم نیازمند مشارکت و همراهی دستگاه‌ها، مردم و بزرگان بخش بسطام است که در این راستا از مهمترین این سنت‌های در بخش بسطام آئین سنتی و نشاط بخش شالی‌نو، مالی‌نو، راه‌اندازی کاروان شادی خیریه و نوروزخوانی است که اجرای آنها در تمامی روستاهای این بخش رایج است.

رضوی‌نسب افزود: کمک به همنوع سنت پسندیده‌ای که تلفیقی از آئین‌های ایرانی و اسلامی است که قطعاً ترویج این نوع فرهنگ‌ها مورد تأکید امامان و ائمه اطهار(ع) بوده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش بسطام با اشاره به اینکه عقاید، ارزش‌ها، جلوه‌های احساسی و هنجارهای هر منطقه فرهنگ عمومی را می‌سازد، یادآور شد: بخش بسطام دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای است که توجه به هر بخش از آن می‌تواند ضمن کاهش پرونده‌های قضائی و کار نیروی انتظامی موجب ترویج فرهنگ عمومی بین نوجوانان و جوانان شود.

انتهای پیام
captcha