مسائل فرهنگی مهاجران با مدیریت درست کنترل شود
کد خبر: 4094938
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹

مسائل فرهنگی مهاجران با مدیریت درست کنترل شود

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: نمی‌توان جلوی مهاجرت‌های داخلی به استان را گرفت اما باید با مدیریت درست مهاجرت مباحث فرهنگی و اجتماعی آنان کنترل شود.

جعفر رحمانی شمسی، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، جعفر رحمانی شمسی، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، در بیست و ششمین نشست مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان با تأکید بر اهمیت عملیاتی شدن برنامه‌های تحولی یزد نوین در حوزه سامان خانواده اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعات در دستور کار مدیریت ارشد استان مباحث فرهنگی و اجتماعی است.

رحمانی شمسی گفت: اعتبارات پژوهشی استان از منابع یک درصد هزینه‌ای به پژوهش در خصوص موضوعات فرهنگی و اجتماعی استان اختصاص یافته است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه‌ريزی استان يزد با بيان اينكه متوسط رشد اقتصادی كشور در دهه ۹۰ هجری شمسی، حدود يک درصد بوده است، اظهار کرد: اقتصاد حال حاضر ما منبع محور است که نیاز به تغییر رویکرد در استان داریم.

وی به نرخ بيكاری ۷.۷ درصد استان اشاره کرد و  با بيان اينكه نرخ بيكاری پايين برای استان يزد نگرانی‌هايی را هم ايجاد می‌كند گفت: استان يزد هنوز مسير توسعه صنعتی و معدنی دارد اما نيروی كار بومی برای ورود به اين شغل‌ها را ندارد لذا ممكن است شاهد مهاجر پذيری به استان باشيم.

رحمانی شمسی گفت: نمی‌توان جلوی مهاجرت‌های داخلی به استان را گرفت اما باید با مدیریت درست مهاجرت مباحث فرهنگی و اجتماعی آنان کنترل شود.

وی با توجه فرمایشات مقام معظم رهبری اهمیت مسئله فرهنگ گفت: مسیر توسعه از ترویج فرهنگ متناسب با آن عبور می‌کند و نهاد خانواده محوری‌ترین رکن جهت‌گیری‌ جامعه به شمار می‌آید.

وی در پایان از اداره ‌کل ورزش و جوانان، شهرداری یزد، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی یزد، اداره کل بهزیستی استان، اداره کل تبلیغات اسلامی استان و حوزه علمیه استان به ترتیب به عنوان مسئول کمیته‌های ترویج، تسهیل، تشکیل خانواده، تحکیم خانواده، تکلیف خانواده و تعالی خانواده خواست تا با هماهنگی کافی و وافی برای پیشبرد اهداف پیش‌بینی شده در طرح سامان خانواده اقدام کنند.

محمدحسین رحیمی‌نسب، مدیر طرح سامان خانواده نیز در این نشست به ارائه گزارشی از وضع موجود و اقدامات صورت گرفته در خصوص برنامه‌های تحولی یزد نوین در این حوزه پرداخت و گفت: طرح 6 محوری سامان خانواده با هدف حل مشکلات اصلی و اجرایی در حوزه ازدواج و خانواده تدوین شده است.

رحیمی‌نسب افزود: در این طرح 6 محور ترویج، تسهیل، تشکیل خانواده، تحکیم خانواده، تکلیف خانواده و تعالی خانواده دیده‌ شده که باید 6 گروه تخصصی برای هر محور تشکیل شود و هر نهاد مسئولیت یک محور را با همکاری دستگاه‌های مختلف بر عهده گیرد.

انتهای پیام
captcha