مجلس با تصویب قانون مانع استفاده نا‌به‌جا از فضای مجازی شود
کد خبر: 4095033
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷

مجلس با تصویب قانون مانع استفاده نا‌به‌جا از فضای مجازی شود

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به اینکه در آمریکا هم فضای مجازی مدیریت می‌شود، گفت: مجلس برای استفاده از فضای مجازی قانون تصویب کرده و مسئولان هم باید با قدرت اجرایی کنند و جلوی استفاده نابه‌جا از فضای مجازی را بگیرند.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌‌جمعه ارومیه، امروز، ۶ آبان در خطبه‌‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به لزوم توجه ویژه قوه قضاییه در برخورد با اغتشاشگران اظهار کرد: آنهایی که برنامه‌ریزی شده در اغتشاش‌ها حضور یافته و عامل شهادت هموطنان بوده‌اند، باید به سرعت و شدت مجازات شوند.

وی افزود: مسئولان امر باید با قوت و قدرت با اغتشاشگران برخورد کنند تا امنیت در جامعه حفظ شود، البته آنهایی که فریب خورده و نادانسته در دام دشمن افتاده‌اند باید مورد ارشاد و راهنمایی قرار گیرند.

امام‌جمعه ارومیه ادامه داد: عده‌ای در این اغتشاش‌ها به بهانه فوت یک بانو که ما نیز از آن متاثر هستیم، اقدام به توهین به سردار سلیمانی، رزمندگان، قرآن، دین، افراد متدین و افراد چادری کرده و هنوز هم به این ظلم‌های خود ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: همین کارهاست که به تکفیری‌ها جرئت داد تا به حرم اهل بیت(ع) حمله کرده و مردم بی‌دفاع و بی‌گناه را به خاک و خون بکشند، آنانی که این اغتشاش‌ها را ایجاد کردند، باید تقاص خون شهدای شاهچراغ را بدهند.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به اینکه دشمنان به‌دنبال جلوگیری از اعتلای روزافزون جمهوری اسلامی با استفاده از حربه‌هایی نظیر اغتشاش، ترور مردم و شهادت افراد بی‌گناه هستند، گفت: کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا به صراحت گفت که ما خود داعش را ایجاد کردیم، ببینید با این کار در سوریه و عراق چه بلایی سر مردم آوردند؟

وی افزود: داعشی‌ها وقتی بر مردم در آنجا مسلط شدند، دوست و دشمن نشناختند و همه را به خاک و خون کشیدند، هم جماعت و هم مسئولان باید در مقابل توطئه‌های دشمنان، ید واحده شوند و چهره‌های سرشناس هم باید از اغتشاشگران و تروریست‌ها اظهار بیزاری کنند.

امام‌جمعه ارومیه گفت: هرکس اعلام موضع صریح در این خصوص نکند، مریض القلب است.

وی همچنین بر مدیریت مناسب فضای مجازی تأکید کرد و ادامه داد: چرا امنیت فضای مجازی در کشور اجرا نمی‌شود؟ چرا کنترل‌ها صورت نمی‌گیرد؟ تا کی باید از این ناحیه ضربه بخوریم؟

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به اینکه در آمریکا هم فضای مجازی مدیریت می‌شود، تأکید کرد: مجلس باید در این خصوص قانون تصویب کرده و مسئولان هم باید با قدرت اجرایی کرده و جلوی استفاده نابه‌جا از فضای مجازی را بگیرند.

وی با گرامیداشت ۸ آبان روز دانش‌آموز، بر لزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به دانش آموزان تأکید کرد و گفت: البته برای تحقق این امر باید معلمان و مدیران مدارس افراد صالحی باشند و آموزش و پرورش باید در انتخاب مدیران، دقت لازم را داشته باشد.

حجت‌الاسلام قریشی با محکومیت حمله تروریستی در شاهچراغ شیراز، اینگونه عملیات‌ها را تلاش مذبوحانه استکبار جهانی دانست و افزود: این امر نشان می‌دهد که دشمن به اهداف خود در ایران اسلامی نرسیده و البته این فتنه هم مثل قبل خاموش خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه طبق نص صریح قرآن کریم نباید بیگانگان را دوست خود بشماریم، اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که هزینه سازش با دشمن بسیار بیشتر از هزینه مقاومت است.

حجت‌الاسلام قریشی اظهار کرد: دشمن بداند که این آشوب‌ها و اغتشاشات کوچکترین اثری در اعتقادات مردم ایران اسلامی نخواهد گذاشت.

 

انتهای پیام
captcha