دشمن بدنبال ترویج ناامیدی در بین مردم است
کد خبر: 4095043
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

دشمن بدنبال ترویج ناامیدی در بین مردم است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دشمن می‌خواهد ناامیدی را در بین مردم ما ترویج کند و آنها را ناامید نشان دهد، گفت: در حادثه تروریستی شیراز، مواظب باشید تا آدرس غلط و عوضی ندهند و تمام حملات ما باید به سمت مثلث عبری، عربی و غربی باشد.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز،  امروز ششم آبان‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در مسیر پیشرفت و استکبار جهانی در مسیر انزوا و شکست قرار دارد، گفت: هجمه نظام سلطه و دنباله‌روهای منطقه‌ای آنها برای نشان دادن بی‌ثباتی داخلی و ایجاد ناآرامی‌ها در ایران برای ایجاد دست‌انداز و‌ مهار قدرت طراحی شده بود که به فضل الهی، کشورمان قله‌های پیشرفت را با سرعت و قدرت فتح کرده و خواهد کرد.

وی با اشاره به حوادث اخیر گفت: دو روایت در این خصوص وجود دارد؛ در روایت اول تلاش می‌کنند تا ایران را در مسیر قهقرا و نزول قدرت و تضعیف قرار دهند و عمدتاً از رسانه و فضای مجازی برای این کار استفاده می‌کنند اما در روایت دوم معتقد هستند که ایران در مسیر قدرت قرار دارد و با وجود بعضی کُندی و خطا در روند برخی شاخص‌ها، آینده کشور به مراتب از امروز آن بهتر خواهد شد.

آل‌هاشم اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف به آشوب کشاندن کشورمان انحراف افکار عمومی از مشکلات و ضعف آمریکا و‌ کشور‌های غربی است چرا که خود روزنامه وال استریت ژورنال اخیرا طی یک گزارشی بحران اقتصادی و بی‌ثباتی در انگلیس را نشان داده است و صراحتاً اعلام کرده است که کشور بریتانیا هرگز تا به این اندازه در وضعیت وخیم قرار نداشته است.

خطیب جمعه تبریز، در ادامه خطبه‌ها به تجمع شنبه گذشته توسط ضدانقلاب در برلین آلمان اشاره‌ کرد و گفت: عدم حضور جمعیت کثیری از ایرانیان مقیم خارج در این تجمع جواب محکمی برای چنین کارناوال‌های ضد ایرانی بود.

وی با تاکید بر اینکه دشمن می‌خواهد ناامیدی را در بین مردم ما ترویج کند و آنها را ناامید نشان دهد، گفت: در حادثه تروریستی شیراز، مواظب باشید تا آدرس غلط و عوضی ندهند و تمام حملات ما باید به سمت مثلث عبری، عربی و غربی باشد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: دشمن در حال حاضر مشغول تحریک گسل‌های قومیتی، جنسیتی، مذهبی و بین نسلی است؛ حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) توسط آن عنصر خبیث اتفاق افتاد و هدف، نشانه گیری وحدت شیعه و سنی که بر اساس آموزه‌های دینی و انقلاب است بود.

وی تاکید کرد: مردم ما دست آل سعود، ‌آمریکا و صهیونیست را در این اتفاق می‌بینند و علمای شیعی و سنی این حادثه را محکوم‌ می‌کنند و همه با هم شعار مرگ بر آمریکا و‌ مرگ بر اسرائیل را تکرار می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با قدردانی از مردم آذربایجان و شجاع تبریز گفت: آذربایجان به فرموده مقام معظم رهبری مانند سنگر دائمی از هویت دینی و انقلابی ایرانیان است؛ آذربایجان مظهر غیرت ایران و الگوی دفاع از شخصیت و الگوی ایرانیان و سد مستحکم در برابر استبداد و انحرافات دینی و ملی است در این روزها هم خوش درخشید.

امام جمعه تبریز خطاب به دانش‌آموزان با گرامیداشت هشتم آبان سالروز شهادت حسین فهمیده و روز دانش‌آموز یادآور شد: نوجوانان بسیجی امروز پرچمداران آینده نظام اسلامی هستند چرا که بسیج تفکری بود که در دوران جنگ شکل گرفت و توانست با سازماندهی نیروهای مردمی در تحولات نظام اسلامی مثمر ثمر باشد.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: در جنگ تحمیلی دانش‌آموزان کارهای بزرگی کردند و ۳۶ هزار دانش‌آموز تقدیم نظام و انقلاب شده است از این‌رو امید است رفتار شهید فهمیده سرمشق و الگو برای آینده‌سازان نظام اسلامی شود.

وی گفت: از خداوند می‌خواهیم تا بتوانیم از این نوجوانان و جوانان به خوبی مراقبت کنیم و قطعاً در روز دانش‌آموز خواهید دید که این دانش‌آموزان و دانشجویان چه خواهند کرد.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به ۱۰ آبان ماه سالگرد شهادت آیت‌الله قاضی طباطبایی گفت: فرصت است تا یادی کنیم از شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی و شهید آیت‌الله مدنی که افرادی قاطع، محکم و شجاع و مهربان بودند.

انتهای پیام
captcha