خانواده زندانیان، نیازمند حمایت دستگاه‌های دولتی هستند
کد خبر: 4095521
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

خانواده زندانیان، نیازمند حمایت دستگاه‌های دولتی هستند

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان زابل با اشاره به اینکه وظیفه ما حمایت از خانواده‌های زندانیان است، بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، قرآنی و مشاوره، برای خانواده‌ها و فرزندان مددجویان تحت پوشش، کلاس‌های مربوطه را برگزار کنیم.

هادی عباس‌زاده مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان زابلهادی عباس‌زاده، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان زابل در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان و بلوچستان، گفت: رابطه معنا داری بین خشکسالی، از بین رفتن مشاغلی همچون دامداری و کشاورزی، با افزایش آمار بزه در حوزه سیستان وجود دارد چرا که در گذشته، حدود 300 پرونده مربوط به خانواده زندانیان نیازمند تحت پوشش، در اختیار ما قرار داشت و خدمات‌دهی به آنها انجام می‌شد ولی اکنون تعداد خانواده‌های تحت پوشش به بیش از یک هزار و 100 پرونده رسیده است.

وی ادامه داد: شرایط و وضعیت معیشتی خانواده‌های زندانیان زابل در حد بسیار بدی قرار دارد و لازم است که به این موضوع به‌صورت ویژه رسیدگی شود چرا که، وقتی فقر و ناتوانی در خانواده‌ای سایه افکند، امکان دارد که فشار اقتصادی و معیشتی فرد را به راه خلاف بکشاند.

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان زابل گفت: برای اینکه آمار بزه‌کاری بالا نرود، در ابتدا باید به اوضاع معیشتی و اشتغال خانواده‌های تحت پوشش رسیدگی شود تا خدای نکرده فرد دیگری، گرفتار کار خلاف و در نتیجه زندان، نشود.

عباس‌زاده افزود: در حوزه فرهنگی یکی از برنامه‌های در دست اقدام ما برگزاری کلاس‌های قرآنی و مذهبی، مشاوره‌های تحصیلی برای فرزندان مددجویان و برگزاری کلاس‌های مشاوره در زمینه مسائل خانوادگی و پیشگیری از جرم، اهمیت و جایگاه ازدواج در دین مبین اسلام و جلوگیری از گسست خانواده و طلاق ویژه خانواده‌های مددجویان است.

وی ادامه داد: انتظار ما از دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی این است که یاری رسان ما در این امر خداپسندانه باشند، چراکه، توجه به خانواده‌های بی‌بضاعت زندانیان که هیچ درآمدی ندارند و از طرف دیگر هیچ حامی برای تأمین هزینه‌های خانوار برای آنها نیست، بدون اجر، نخواهند ماند.

این مقام مسئول در انجمن حمایت از زندانیان زابل ضمن قدردانی از حمایت خیرین و نیکوکاران از خانواده زندانیان، گفت: یک‌هزار و 748 نفر از فرزندان مددجو تحت پوشش ما هستند که توانستیم در سال‌جاری، با کمک و حمایت خیرین بسته‌های لوازم‌التحریر در بین آنها توزیع کنیم.

عباس‌زاده افزود: بیش از 4 میلیارد و 451 میلیون ریال به منظور تأمین کمک هزینه تحصیلی، تهیه اقلام اساسی زندگی، تهیه لوازم خانگی و مواردی از این قبیل در سال‌جاری، برای افراد تحت پوشش هزینه شده است.

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال برای ترویج مشاغل خانگی، مجموعاً یک میلیارد و 340 میلیون ریال هزینه شد که از این مبلغ؛ خریداری یک دستگاه کانکس به منظور راه اندازی غرفه فروش در پارک یعقوب لیث با اعتبار 300 میلیون ریال، تهیه 10 دستگاه چرخ خیاطی برای بانوان و افرادی که علاقه‌مند به حرفه خیاطی بودند به مبلغ 650 میلیون ریال، کمک هزینه خرید خودرو به مبلغ 300 میلیون ریال، ترویج مشاغل خانگی همچون سوزن دوزی و خامه دوزی و خرید دستگاه‌های جوجه‌کشی برای علاقه‌مندان به پرورش مرغ بومی به مبلغ 90 میلیون ریال بوده است. 

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان زابل گفت: به منظور آزادی زندانیان هم با حمایت خیرین، 6 میلیارد و 801 میلیون ریال هزینه شده است.

عباس‌زاده ادامه داد: در بخش بهداشت و درمان 197 میلیون ریال و در زمینه کمک هزینه تحصیلی نیز یک میلیارد و 70 میلیون ریال با حمایت خیرین و نیکوکاران در زابل هزینه شد.

وی گفت: تمامی حمایت‌های مالی در بخش‌های مختلف از طرف خیرین و نیکوکاران صورت می‌گیرد ولی از آنجایی که تأمین هزینه‌ها بسیار سنگین است، درخواست ما از دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی، حمایت از انجمن است.

انتهای پیام
captcha