ملت ایران اجازه نمی‌دهند خون شهدا پایمال شود
کد خبر: 4095951
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
معاون سازمان فضایی نیروهای مسلح:

ملت ایران اجازه نمی‌دهند خون شهدا پایمال شود

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: ملتی که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون شهدای بسیاری را تقدیم جمهوری اسلامی کرده است، قطعاً اجازه نخواهد داد که خون شهدای انقلاب و شهدای امنیت به هدر رود که امید است این مسائل جزئی هر چه سریع‌تر برطرف شود.

معارفه دادستان نظامی چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، علیرضا بیگ‌مرادی، معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور امروز، ۹ آبان‌ماه در «آیین معارفه دادستان نظامی چهارمحال و بختیاری» ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حرم حضرت شاهچراغ(ع)، اظهار کرد: در اتفاقاتی که اخیراً در کشور افتاد، تعدادی از جوانان فریب‌خورده و تحت تأثیر فضای مسموم مجازی حضور داشتند که متأسفانه از پشت پرده وقایع مطلع نبودند و از روی احساسات دست به اعتراض زدند.

وی افزود: متأسفانه فضای مجازی تأثیر خود را گذاشته است و این مسئله تهدید جدی برای افراد جامعه به‌ویژه جوانان تلقی می‌شود که لازم است مسئولان و دست‌اندرکاران امر جوانان را نجات دهند، البته این اتفاقات موجب شد تا پشت پرده این حوادث و عروسک‌گردانان این تحرکات که همان دشمنان قسم خورده خارجی و خائنان وطن‌فروش داخلی بودند نمایان شوند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه هدف دشمن انقلاب اسلامی، مسئولان و نظام جمهوری اسلامی نبوده بلکه دلیل این هتک حرمت‌ها به مساجد، حسینیه‌ها، مقدسات و ... از بین بردن ریشه نظام یعنی مذهب، دین، امامت و ولایت است، تصریح کرد: امیدواریم تعداد اندکی از جوانان که تحت تأثیر دشمن قرار گرفته و شعارهایی سر می‌دهند، هر چه سریع‌تر متوجه نیات پلید دشمن شوند.

بیگ‌مرادی ادامه داد: ملتی که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون شهدای بسیاری را تقدیم جمهوری اسلامی کرده است، قطعاً اجازه نخواهد داد که خون شهدای انقلاب و شهدای امنیت به هدر رود که امید است این مسائل جزئی هر چه سریع‌تر برطرف شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور در ادامه با اشاره به اینکه مهم‌ترین وظیفه سازمان قضایی نیروهای مسلح صیانت از نیروهاست، بیان کرد: وظیفه داریم که بیش‌ترین تلاش را در پیشگیری از وقوع جرم داشته باشیم، البته پیشگیری دارای ابعاد مختلفی است که یکی از آنها پیشگیری کیفری بوده، یعنی اگر افرادی مرتکب جرم اندک شوند وظیفه برخورد قانونی و قاطع با آن‌ها برعهده سازمان قضایی است.

بیگ‌مرادی با بیان اینکه در هر مجموعه‌ای ممکن است انحراف و تخلفی اتفاق بیفتد، تصریح کرد: نیروهای مسلح کشور کمترین میزان جرم را در میان کشورهای دنیا دارند، اما با همین میزان کمی که در میان نیروهای مسلح ممکن است وجود داشته باشد، باید برخورد شدید صورت گیرد، کما اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح حدود دو دهه است که برنامه‌های پیشگیری از وقوع جُرم را در دستور کار خود قرار داده و نتایج خوبی در این راستا کسب کرده است.

وی ادامه داد: با اجرای برنامه‌های پیشگیری شاهد کاهش جرایم و یا در مواردی ثبات میزان جرایم در سنوات گذشته بودیم، باتوجه به اینکه زمینه‌های جُرم در جامعه روز به روز در حال افزایش است اما این ثبات نوعی کاهش جرم تلقی می‌شود، همچنین در میان استان‌های کشور یکی از استان‌هایی که کمترین میزان جرایم نیروهای مسلح را داشته چهارمحال و بختیاری است، حتی در اتفاقات اخیر کشور از جمله استان‌هایی بوده که کمترین مشکل را داشته و این مسئله با تلاش نیروهای امنیتی و قضایی به خوبی مدیریت شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور در پایان با اشاره به بحث حقوق عامه در سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادسرای نیروهای مسلح، بیان کرد: نظارت بر ضابطین جزو وظایف ذاتی این سازمان بوده که باید در راستای صیانت، رسیدگی به جرایم و حفظ حقوق مردم گام برداشت.

انتهای پیام
captcha