بصیرت و هوشیاری مردم توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است
کد خبر: 4096119
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
امام‌جمعه شهر علی‌اکبر:

بصیرت و هوشیاری مردم توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است

امام‌جمعه شهر علی‌اکبر شهرستان هامون گفت: استکبار جهانی به خوبی می‌داند که نظام اسلامی ایران یک نظام قدرتمند است و مردم همواره پشتیبان ولایت فقیه هستند از این رو، در کمین ضربه زدن نشسته است اما بصیرت، هوشیاری و دشمن‌شناسی مردم همیشه توطئه‌ها را خنثی و کشور را نگه داشته است.

حجت‌الاسلام لطفیان سرگزی امام‌جمعه شهرعلی اکبرحجت‌الاسلام والمسلمین احمد لطفیان‌سرگزی، امام جمعه شهر علی‌اکبر شهرستان هامون در شمال سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از استان، با اشاره به اهمیت و ارزش والای معنوی پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: پرچم جمهوری اسلامی، پرچم عدالت و معنویت است یعنی، همان پرچمی است که انبیاء و ائمه برداشتند.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) از آمریکا به‌عنوان شیطان بزرگ نام برده‌اند، به آیه 91 سوره مائده «اِنَّما یُریدُ الشَّیطانُ اَن یُوقِعَ بَینَکُمُ العَداوَةَ وَ البَغضاءَ فِی الخَمرِ وَ المَیسِر» اشاره کرد و افزود: در این آیه، خداوند فرموده است شیطان می‌خواهد با انواع روش‌ها بین شما عداوت و بغضاء درست کند و یکی از ابزارهایش خمر و میسر است و اگر، از ابزار دیگری هم بتواند عداوت و بغضاء به وجود بیاورد، طبعاً به‌وجود می‌آورد.

امام‌جمعه شهر علی‌اکبر شهرستان هامون، با بیان اینکه مغرور بودن و قدرت طلبی، نشنیدن حرف حق، پیمان‌شکنی، دیگران را دروغگو پنداشتن، کشتن مخالفان و پیامبران، لجاجت و مخالفت با حق، از مهمترین اوصاف مستکبران است، تصریح کرد: هر جایی که شما عداوت و بغضاء می‌بینید، دست شیطان را باید مشاهده کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفیان‌سرگزی در ادامه گفت: یكی از زشت‌ترین خصلت‌های آدمی و رذایل اخلاقی که برخی دولت‌ها دارای آن هستند، داشتن روحیه استکبار و خود بزرگ‌بینی است، در حالیکه این صفت، در آموزه‌های دینی ما به شدت مورد نکوهش قرار گرفته است و قرآن كریم در آیات متعدد از خطر استکبار، عقاید و عملکردهای باطل مستکبران سخن به میان آورده است.

وی قرار گرفتن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک مانع بر سر راه استکبار به منظور عدم رسیدن به اهداف سلطه‌گرایانه را، یکی از علت‌های اصلی عداوت و دشمنی زورگویان و قدرت‌های بزرگ با نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: عظمت ایران برای دشمنان قابل تحمل نیست و براین اساس، دست به دشمنی و خرابکاری می‌زنند.

انتهای پیام
captcha