جهاد تبیین مهم‌ترین راهکار مبارزه با دشمن است
کد خبر: 4096374
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

جهاد تبیین مهم‌ترین راهکار مبارزه با دشمن است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: بهترین اقدام در شرایط فعلی جهاد تبیین است، چراکه دشمن با استفاده از ظرفیت‌های موجود در مدارس و دانشگاه‌ها، انحراف از اصول انقلاب را در دستورکار خود قرار داده است.

سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی، شب گذشته، ۱۰ آبان‌ماه در دیدار با اعضای شورای اسلامی این استان اظهار کرد: دشمن و در رأس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی از اولین روزهای انقلاب اصول انقلاب را نشانه گرفته‌اند.

وی افزود: تا زمانی که پایبند اعتقادات خود باشیم، دشمنی‌های آمریکا و اسرائیل ادامه خواهد داشت، بنابراین باید کمربندهای خود را محکم ببندیم که شاید روزهای سخت‌تر از این را در پیش داشته باشیم. دشمن با استفاده از ظرفیت‌های موجود در مدارس و دانشگاه‌ها انحراف از اصول انقلاب را در دستورکار خود قرار داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه استکبار جهانی برای مبارزه با جمهوری اسلامی از همه روش‌های موجود استفاده کرده است، اظهار کرد: دشمن با به راه انداختن جنگ ترکیبی و با بهره‌گیری از ۱۷ هزار رسانه، فشارهای اقتصادی و جنگ‌های نیابتی در نقاط مختلف کشور، درصدد است تا زمینه سقوط نظام را فراهم کند.

وی با اشاره به محموله سلاح و مهماتی که به تازگی در غرب کشور کشف شد، افزود: برنامه دشمن این است که با اقداماتی که در نقاط مختلف کشور انجام می‌دهد، احساسات مردم را جریحه‌دار کند تا اگر بتواند از داخل نظام را به طرف براندازی بکشانند؛ اغتشاشات این روزها هرچند برای نظام هزینه داشت، اما این اتفاقات مانند کف روی آب است که ناخالصی‌ها را مشخص کرد.

دشمن انحراف از اصول انقلاب را در دستور کار خود قرار داده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: بهترین اقدام در شرایط فعلی جهاد تبیین است، چراکه دشمن با استفاده از ظرفیت‌های موجود در مدارس و دانشگاه‌ها، انحراف از اصول انقلاب را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در پاسخ به مسائل مطرح شده توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در توزیع اعتبارات بین نقاط مختلف استان عدالت رعایت شده و امکان دارد در جاهایی هم اشتباهی صورت گرفته باشد یا کسانی که این موضوع را مطرح می‌کنند، اطلاعات کافی ندارند. از دولت قبل ایجاد بخش جدیدی در بیرجند در دستورکار قرار گرفته است، اما برای اینکه کجا مرکز بخش باشد، منتظر رأی دیوان عدالت اداری در این خصوص هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی افزود: هر جایی که به لحاظ جمعیتی شرایط ارتقا را داشته باشد، ارتقای آن را دنبال خواهیم کرد و تنها ملاک برای ما تقسیمات سیاسی و جغرافیایی بین شهرستان‌هاست.

وی با بیان اینکه به شورا‌باوری و شورا‌یاوری اعتقاد داریم، گفت: همه دستگاه‌ها در چارچوب قانون باید به مصوبات شوراها احترام بگذارند و مسئولان برای پیگیری مطالبات مردم باید پاسخگوی شما باشند. همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌های استان است و پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی آنها بیش از ۵۰ درصد است در اولویت بیشتری قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه تنها در دانشگاه بیرجند ۱۰ پروژه نیمه تمام وجود دارد، اظهار کرد: پروژه تأمین اجتماعی قاین هم از جمله این موارد است.

طالبی با اشاره به همراهی خیلی خوب نمایندگان استان با استاندار و معاونان استاندار، گفت: با بومی‌سازی قوانین موافق هستم و قانون‌شکنی را کار خوبی نمی‌دانم و معتقدم قوانین باید به نفع مردم انعطاف پیدا کند.

ضرورت توجه به موقع به مطالبات مردم

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم با خزانه خالی و بدهی‌ها و تعهدات زیاد، دولت را تحویل گرفته است، افزود: مردم مطالباتی دارند که باید به آن پرداخته شود و با این وجود پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی داشته‌ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی خطاب به اعضای شورای استان، بیان کرد: برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز را شوراها از شهرداران باید مطالبه کنند؛ در گذشته ساخت‌وسازهای در مسیر رودخانه‌ها انجام شده که اگر با آنها برخورد کنیم، تبعات اجتماعی به دنبال دارد و اگر هم برخوردی با آنها نشود، در آینده مشکلاتی به‌وجود خواهد آمد.

وی گفت: برای کاهش کمبود آب که یکی از مشکلات استان است اقداماتی مانند اصلاح شبکه‌ها و نصب کنتور در چاه‌های کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است. همچنین جلسه‌ای برای رفع مشکل معدن دستگردان طبس برگزار شد و جز یک مورد در همه موارد به بومی‌گزینی در انتصابات توجه شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اگر فردی از مدیران گذشته توانمند بوده و شاخص‌های مورد نظر را داشته، تغییر نکرده است و برای بخشداری آیسک تاکنون چند نفر معرفی شده‌اند و پیگیریم تا فردی بومی بخشدار آیسک شود.

طالبی گفت: برای کمک به شهرداری‌ها هم مقرر شده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مطالبات آنها از دستگاه‌ها را از اعتبارات ادارات کسر و به شهرداری‌ها ارائه دهد. از سال‌های گذشته ۳۰ میلیارد تومان معوقه کارگری داشتیم که به شش میلیارد تومان کاهش یافته و مشکل چند شهرداری برای پرداخت معوقه حقوق کارگران هم با کمکی که به آنها می‌شود، رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکل آب بیدسکان هم اقداماتی انجام شده است، ادامه داد: برای رفع مشکل قیمت پایین انار فردوس هم جهاد کشاورزی تدبیر خواهد کرد تا کشاورزان ضرر نکنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای فعال کردن بازارچه‌های یزدان، میل ۷۳ و ۷۸ و دوکوهانه هم پیگیری‌های انجام شده اما مشکل از طرف افغانستان است، اظهار امیدواری کرد: با بهره‌برداری از پست ۴۰۰ کیلووات نهبندان مشکل برق معادن نهبندان حل شود.

وی اظهار کرد: ما هم نسبت به سهم مالیات خراسان‌جنوبی در سال جاری معترضیم و مدیرکل امور مالیاتی استان مأمور شده که اعتراض ما را به تهران منتقل کند و استاندار هم پیگیر این موضوع است، زیرا با توجه به کاهش درآمد مردم استان سهم مالیاتی در نظر گرفته شده برای خراسان‌جنوبی بی‌انصافی است.

یادآور می‌شود، سیدمحمدرضا طالبی با حضور در جلسه شورای اسلامی استان خراسان‌جنوبی، ضمن پاسخ به سؤالات نمایندگان مردم از ۱۱ شهرستان استان، پیگیری بعضی از موضوعات مطرح شده را وعده داد.

انتهای پیام
captcha