نظام ارزشی اسلام برای نسل جوان باید تبیین شود
کد خبر: 4096753
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸

نظام ارزشی اسلام برای نسل جوان باید تبیین شود

معاون پرورشی اداره ‌آموزش و پرورش شاهین‌دژ گفت: نظام ارزشی دین مبین اسلام باید برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود، همچنین آنها فلسفه احکام را باید بدانند.

نظام ارزشی اسلام برای نسل جوان باید تبیین شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ولی عزتی معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شاهین‌دژ 12 آبان در نشست بصیرتی «حیات طیبه» که در سازمان بسیج دانش‌آموزی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: نسل جدید کشورمان اعم از جوانان و نوجوانان لازم است، با نظام ارزشی دین مبین اسلام آشنا شده و نسبت به فلسفه هر یک از احکام شناخت پیدا کنند.

وی افزود: حجاب تنها یک دستورالعمل دینی و وظیفه شرعی برای زن مسلمان نیست، بلکه از ضرورت‌های اجتماعی جوامع انسانی است که با وجود آن منافع و تأثیرات شگرفی در جامعه پدیدار شده و عدم رعایت آن زیان‌ها و آثار مخربی در فرهنگ عمومی اجتماع، اقتصاد و سیاست بر جای می‌گذارد.

معاون پرورشی اداره آموزش‌و‌پرورش شاهین‌دژ با بیان اینکه حجاب به عنوان بارزترین نشانه هویت زن مسلمان به شمار می‌رود، افزود: در نظام ارزشی اسلام مسأله حجاب از اصول پذیرفته شده است، که در وجوب آن هیچ تردیدی نیست و همه فقهای شیعه و اهل تسنن بر آن اتفاق‌نظر دارند و مهم‌ترین دلیل وجوب حجاب، آیات قرآن است.

عزتی اظهار داشت: اگر دانش‌آموزان به‌خصوص دختران به اهمیت حجاب و رعایت عفت و پاكدامنی پی ببرند، به‌طورقطع با رعایت موازین دینی در برابر توطئه‌های فرهنگی دشمنان مصون خواهند ماند.

انتهای پیام
captcha