فتنه‌ها قدرت جمهوری اسلامی ایران را به جهان نشان داد
کد خبر: 4096786
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴

فتنه‌ها قدرت جمهوری اسلامی ایران را به جهان نشان داد

مدرس حوزه علمیه قم گفت: اگرچه در اغتشاشات و فتنه‌های اخیر بسیاری از کشورها تمام توان خود را بر علیه ایران به میدان آوردند، اما جمهوری اسلامی قدرت خود را به جهان نشان داد.

حجت‌الاسلام مسعود عالی، مدرس حوزه‌علمیه قمبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مسعود عالی، مدرس حوزه‌ علمیه قم، 12 آبان‌ماه، در مراسم یادبود شهدای مدافع امنیت که در بقعه متبرکه سید حمزه(ع) در کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: امام راحل شیعه را از مرحله ولایت فردی به مرحله ولایت اجتماعی آخرین مرحله قبل از ظهور امام زمان(عج) آورد.

وی ادامه داد: اگرچه قبل از انقلاب اسلامی، همه ولایت اهل‌ بیت(ع) را داشتیم و مجالس عزاداری و سیاه‌پوشی و زیارت برپا می‌شد، اما ولایت فردی بود و سرپرست و حاکمیت جامعه را شاه فاسد و کافری برعهده داشت. در آن آن زمان، تمام منافع ایران به خارج برده می‌شد، اگرچه ولایت اجتماعی با کفر بود، اما امام راحل ولایت اجتماعی را تغییر داد و با کنار گذاشتن ولی شیطان، ولی‌الله جای آن به‌عنوان نائب امام زمان(عج) نشست.

عالی گفت: نباید به ظهور نگاه خیالی داشت، امام زمان(عج) نیازمند افسران نظامی و سربازان کارآزموده است، شاید برخی از مدیران فاسد باشند، اما هنوز هم مدیران پاکی مانند شهید چمران، شهید باهنر، شهید بهشتی و حاج قاسم‌ها هستند. برخی استانداران و مدیران زمان امیرالمؤمنین(ع) هم فاسد بودند، اگر می‌خواهیم برای امام زمان(عج) افسر تربیت کنیم، چاره‌ای جز اینکه شیعه حکومت داشته باشد، نیست. قبل از اینکه به زمان ظهور برسیم، شیعه باید یک بار حاکمیت ولی خدا را تمرین کند، دشمن تمام تلاش خود را به‌کار گرفته تا این پرچم را به زمین بزند.

مدرس حوزه علمیه قم بیان کرد: در طول تاریخ فشارهایی که بر کشور ایران آوردند، بر هیچ کشور دیگری نبوده است، هر جنگی را که می‌توانستند بر علیه ما راه انداختند و هر کاری توانستند انجام دادند. از اینکه که برخی مظلومانه در حوادث اخیر شهید شدند، تأسف می‌خوریم، اما از استکبار ترسی نداریم و در مقابل دشمنانی که تمام ظرفیت خود را به میدان آورده‌اند، خواهیم ایستاد.

عالی با بیان اینکه هر چند در فتنه‌ها کشور خسارت بسیاری را متحمل شد، اما برکات بسیاری داشت، بیان کرد: در این فتنه‌ها، مهره‌های دشمن و نفوذی‌ها در بین گروه‌های مختلف سوختند و مردم آنها را شناختند. به رغم اینکه امکان بسته شدن پیام‌رسان‌های خارجی در سال‌های  گذشته وجود نداشت و عده‌ای مخالف این موضوع بودند، اما اکنون به راحتی مسدود شدند.

وی اظهار کرد: فتنه‌ها و آشوب‌ها افراد آلوده را شناسایی می‌کند، این فتنه‌ها قدرت جمهوری اسلامی ایران را به جهان نشان می‌دهد، بسیاری از کشورها به‌دلیل همین فتنه‌ها سرنگون شدند، اما ایران همچنان پابرجاست، امیدوارم در این حوادث ضعف‌های خود را بشناسیم و در رفع آنها تلاش کنیم. در برابر خون‌هایی که مظلومانه در حرم شاهچراغ(ع) و هر کجای دیگر ریخته شد، خون تازه‌ای در رگ‌های مردم و کشور به جریان درآمد.

انتهای پیام
captcha