خون آرمان علی وردی تمام آرمان‌های شوم دشمنان را بر باد می‌دهد
کد خبر: 4096879
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

خون آرمان علی وردی تمام آرمان‌های شوم دشمنان را بر باد می‌دهد

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه قاتلان شهید طلبه آرمان علی‌وردی از تبار یزید هستند، گفت: خون آرمان علی‌وردی، تمام آرمان‌های شوم دشمنان را برملا می‌کند. امام‌ جماعت مظلوم سیستان چه گناهی داشت؛ آیا مقصر گرانی‌ها و مشکلات جامعه او بود؟ که او را به شهادت رساندند.

حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی‌فقیه َدر استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان امروز ۱۳ آبان‌ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همزمان با روز استکبارستیزی اظهار کرد: در روایت داریم انسان وقتی به نماز می‌ایستد ابلیس به چشم حسادت به او نگاه می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت نماز افزود: نماز بازدارنده از آسیب‌های اجتماعی است و رحمت الهی را جذب می‌کند، نماز عامل بخشش گناهان است، پیامبر(ص) امت خود را به سکوت و نماز سفارش کردند.

شعبانی یادآور شد: دنیا دار گرفتاری و مشقت است، نماز به انسان قدرت تحمل می‌دهد تا در مقابل تالمات زندگی محکم باشد. انسان‌های بزرگ که کارهای بزرگ انجام دادند به خاطر نماز بوده است. شهدای ما که کارهای بزرگی انجام دادند به خاطر نماز و نه تنها نماز واجب بلکه نماز شب بوده است. نماز سفره پهن الهی است که بابد از آن بهره گرفت و بهترین زمان آن نوجوانانی و جوانی است.

امام جمعه همدان ابراز کرد: دشمن اگر می‌خواهد مردم ایران را بشناسد تصاویر امروز راهپیمایی مردم در سراسر ایران را ببیند، اما چشمان آنها این حضور را نمی‌بیند و نه تنها نمی‌بیند بلکه از ترس چشمشان را بر روی این خروش مردمی می‌بندند.

وی با تاکید بر اینکه حضور مردم امروز توطئه‌های دشمن را برهم زد، گفت: به اذعان خود غربی‌ها دشمنی آنها با کشور ما از سال ۱۳۳۲ با ایران آغاز شد، نوجوانان ما تاریخ ۱۲۰ ساله گذشته آمریکا را بخوانند، از سال ۱۹۰۱ منشأ تمام شیطنت‌ها در جهان، آمریکا بوده است. آمریکایی‌ها در جنگ جهانی اول نقش اساسی داشتند، حمله نظامی به چین، بمباران اتمی در ژاپن که نزدیک ۲۲۰ هزار نفر کشته برجای گذاشت.حمله به یونان، فیلیپین، طبس، ویتنام، عراق، افغانستان و سوریه همه از سوی آمریکا بوده که مستندات تمام اینها موجود است. آمریکا هر جا احساس کند منافعش در خطر است به هیچ کس رحم نمی‌کند.

وی ادامه داد: وقتی می‌گوییم آمریکا مستکبر است بر اساس رفتار او طی ۱۲۰ ساله گذشته است. بنای آنها تضعیف ایران در منطقه است. آمریکا مانع قدرتمندی هر کشوری است که می‌خواهد مقابل او بایستد این دشمنی فقط با ایران و تنها با اسلام نیست بلکه مشکل او فقط منافع خودش است با کشوری همچون روسیه که مسلمان نیست مشکل دارد اما با عربستان که کشوری اسلامی است ولی چون گاو شیرده اوست مشکلی ندارد. آمریکا امروز با تمام توان، کشورهایی که در مقابلش ایستاده‌اند را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به نقش مردم در فضای جامعه امروز تصریح کرد: رهبر انقلاب امروز جهاد تبیین را برای همه مردم واجب دانستند، امروز همه باید تبیین کنیم ولو با یک نفر صحبت کنیم، چرا که امروز دشمن اذهان را تسخیر کرده و در فضای مجازی سکان دار شده است. جریان‌های مردمی باید تبیین کنند، چه در سطح مدارس، چه در مجالس خانوادگی و کوچه و بازار این تبیین باید انجام شود. در جهاد تبیین آرتین فرزند واقعی کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ابراز کرد: مشکلات اقتصادی وجود دارد اما راه حل آشوب، اسلحه گرفتن و نفرت پراکنی نیست. آنچه در برنامه‌های دشمن دیده می‌شود برنامه پیچیده در تجزیه کشور است، این در طرح‌های استکباری مطرح شده است. آشوب‌ها گاهی در استان سیستان، کردستان آذربایجان و گاهی در خوزستان با هدف تجزیه طلبی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آگاهی سیاسی می‌تواند دافع این جنگ ترکیبی باشد، یادآور شد: برهم زدن نظم عمومی و تضعیف نیروی انتظامی راهکار حل مشکلات نیست، وقتی نیروی انتظامی ضعیف شود، دیدیم که داعش وارد شد که به هیچ کس رحم ندارد.

شعبانی با بیان این‌ اینکه مساجد را تبدیل به جایی برای تبیین کنیم، بیان کرد: از آرتین عزیز که پدر و مادرش را شهید کردند در مجالس دعوت کنید تا مردم این کودک مظلوم را از نزدیک ببینند. قصه پرغصه آرمان جوان طلبه را تبیین کنید که به چه گناهی کشته شد، ما قساوت شمر و یزید را شنیده بودیم اما از نزدیک ندیده بودیم امروز دیدیم که این جوان را مظلومانه در خیابان به شهادت رساندند قساوت این افراد همچون جاهلان گذشته است.

وی ابراز کرد: چرا کسی که در سیل، زلزله و گرفتاری‌ها و در ماموریت‌‌های محرومیت زدایی پای کار هستند و همین الان در روستاها مشغول ساخت خانه برای محرومان هستند و یا در کرونا بیشترین خدمت رسانی را داشتند، از جمله ارتش، بسیح و همین طلاب بودند چرا باید مورد حمله قرار بگیرند؟

شعبانی تاکید کرد: دشمن بداند خون آرمان(علی وردی)، تمام آرمان های شوم آنها را برملا می‌کند. امام‌جماعت مظلوم سیستان چه گناهی داشت آیا مقصر گرانی‌ها و مشکلات جامعه او بود؟ که او را به شهادت رساندند.

وی خطاب به مردم گفت: از مسئولان مطالبه گری کنید، مسئولی که کارش را درست انجام نمی‌دهد کارمندی که‌ گره به کار مردم می‌اندازد کسی که می‌تواند گره گشایی کند اما نمی‌کند مقصر است، مسئولی که اهل رشوه و خلاف است، مردم دست به دست هم دهیم این افراد را بیرون کنیم اگر همه مطالبه‌گر باشید مسئولی که کار نمی‌کند را باید نهی از منکر کنید و با آن مقابله کنید. ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در زمینه ادارات کوتاه نمی آید و کاملا حمایت می کند.

شعبانی ابراز کرد: امروز مشکل مسکن را باید حل کرد، نمایندگان و استاندار پیگیر هستند بایددبه این کار سرعت بخشیده شود چراکه مشکلات جدی در این زمینه در استان وجود دارد و هم‌چنین باید برای جوانان اشتغال ایجاد شود.

 

 

انتهای پیام
captcha