شورای اقامه نماز اداره ارشاد کردستان برگزار شد
کد خبر: 4098057
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

شورای اقامه نماز اداره ارشاد کردستان برگزار شد

شورای اقامه نماز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، امروز، 17 آبان برگزار شد.

علی اکبر عظیمی، مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اکبر عظیمی، مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان، امروز، 17 آبان‌ در شورای اقامه نماز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: یکی از برنامه‌های در دست اجرای ستاد اقامه نماز استان کردستان جشنواره علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی فجر تا فجر بوده است که در این راستا فراخوان جشنواره در سطح استان اعلام شده است و شرکت‌کنندگان تا 20 آذرماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از کارهای در دست اقدام ستاد اقامه نماز برنامه راهبردی نماز در افق 1401 تا 1420 بوده است، افزود: در این راستا سعی شده از نهادها، دانشگاه‌ها و اساتید و صاحب نظران نیز نظرخواهی شود تا برنامه جامع و کاملی طراحی و تدوین شود.

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان بیان کرد: نظرات ارائه شده از سوی اندیشمندان، اساتید و افراد صاحب نظر در این برنامه لحاظ شده و در اولین شورای استانی اقامه نماز با حضور استاندار کردستان و نماینده ولی فقیه کردستان ارائه خواهد شد و جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: توجه ویژه به دانشگاه‌ها و آموزش‌پرورش امسال در اولویت ستاد اقامه نماز استان کردستان قرار گرفته است، چراکه نسل جوان ما در مدارس و دانشگاه‌ها هستند لذا مهم‌ترین مکان برای ترویج فرهنگ نماز این دو مکان مقدس هستند.

عظیمی با اشاره به اینکه ستاد اقامه نماز اجرای 9 برنامه فرهنگی با همکاری آموزش‌و‌پرورش استان را در دست اقدام دارد، ادامه داد: طرح شیوه دعوت به نماز برای اولیای دانش‌آموزان، برگزاری دوره آموزشی برای امامان جماعت مدارس، برگزاری دوره‌های شیوه‌های دعوت به نماز و آشنایی با ارکان و آداب نماز برای مدیران و معلمان مدارس، تشکیل جلسات شورای اقامه نماز از جمله این برنامه‌ها بوده است.

وی افزود: ما در تلاشیم تا با بهره‌مندی از وجود شورای اقامه نماز استان از ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد اهداف ستاد اقامه نماز استان بهره لازم را ببریم.

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان یادآور شد: برگزاری مسابقات کتابخوانی برای آحاد جامعه، برگزاری مسابقات پیامکی با موضوع نماز، برگزاری دوره برای مسئولان و اعضای کانون‌های مساجد، مهارت افزایی مسئولان در زمینه دعوت به نماز، برگزاری دوره آموزش عملی احکام نماز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و... از دیگر برنامه‌های اجرایی ستاد اقامه نماز در سال جاری است.

انتهای پیام
captcha