هزینه در بخش‌‌های فرهنگی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است
کد خبر: 4099340
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰

هزینه در بخش‌‌های فرهنگی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است

مدیرکل دادگستری مازندران با بیان اینکه هزینه برای بخش‌های فرهنگی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، گفت: هزینه پیشگیری همواره از هزینه خسارت‌های بعدی کمتر است. 

مدیرکل دادگستری مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری، مدیرکل دادگستری مازندران، روز گذشته، 22 آبان در نشست شورای فرهنگ عمومی مازندران که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در مازندران برگزار شد، با اشاره به چالش‌ها و آسیب‌های وارده بر حوزه فرهنگ گفت: رفع آسیب‌ها نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، در فرهنگ‌سازی مسئولان و آحاد مردم نقش دارند، آگاه‌سازی و معرفی نقاط آسیب و ضعف مهم است که مسئولان  باید پیگیر آن باشند.

وی با بیان اینکه این نقاط ضعف و آسیب‌ها باید به زبان روز و متناسب با ذائقه مخاطب امروزی به مردم معرفی شود، افزود: برای مقابله با این آسیب‌ها اگر برنامه‌های پیشگیرانه داشته باشیم، شاهد جامعه پاک و پاکیزه خواهیم بود.

حجت‌الاسلام اکبری تصریح کرد: ضرورت دارد که برای بخش‌های مختلف فرهنگی هزینه شود، چرا که هزینه پیشگیری همواره از هزینه خسارت‌های بعدی فرهنگی کمتر است. 

مدیرکل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: برنامه‌محوری در برخی از بخش‌های فرهنگی که دچار خمودگی و رکود شده‌اند، باید اساس کار قرار گیرد و دستگاه قضائی نیز با کمک و همراهی ضابطان و ادارات مختلف در این زمینه ایفای نقش کنند.

وی با بیان اینکه صدور احکام بازدارنده و اقدامات قاطع دستگاه قضا می‌تواند در اشاعه فرهنگ درست زندگی و نظم‌دهی به جامعه مؤثر باشد، افزود: زمانی که دلایل در پرونده‌ها کافی باشد، مجازات بسیار بازدارنده در نظر گرفته می‌شود و دستگاه قضائی می‌تواند اقدام قاطع و مؤثرتری داشته باشد.

انتهای پیام
captcha