تکمیل پروژه‌‌های فرهنگی خراسان‌جنوبی؛ نیازمند اعتبار
کد خبر: 4101384
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰

تکمیل پروژه‌‌های فرهنگی خراسان‌جنوبی؛ نیازمند اعتبار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از ضرورت تکمیل اعتبار پروژه‌های خانه فرهنگ و سالن علامه فرزان، به عنوان دو پروژه مهم استان گفت و ادامه داد: پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی خراسان جنوبی برای تکمیل نیازمند ۳۸۵ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی هستند.

دیدار استاندار خراسان جنوبی با مدیران فرهنگیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز ۳۰ آبان ماه در نشست صمیمی استاندار خراسان جنوبی با مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به برگزاری ۴ رویداد ملی فرهنگی در استان اظهار کرد: با توجه به اهمیت این حوزه تفاهم‌نامه‌ای با معاون فرهنگی وزیر در خصوص رویداد ملی کتاب امضا شد که یک میلیارد تومان اعتبار ملی در صورت آورده استان اختصاص خواهد یافت.

وی تصریح کرد: همچنین برگزاری امسال جشنواره ملی تالاب کجی نمکراز نهبندان بعد از گذشت دو سال از شیوع کرونا و عدم برگزاری آن، نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به تهیه سند تحول فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: در این سند چند اصل از جمله جبهه‌سازی، عدالت محوری و هوشمندسازی و توانمندسازی مدنظر قرار گرفته است؛ جشنواره ملی سواد رسانه‌ای نیز اردیبهشت ماه سال آینده در استان برگزار خواهد شد.

فرخنده با بیان اینکه نیاز است با توجه به ظرفیت استان، جشنواره ملی مطبوعات را نیز در سال ۱۴۰۲ برگزار کنیم، اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی استان نیازمند ۳۸۵ میلیارد تومان اعتبار است که از این میزان ۲۲۰ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های دارای اعتبار ملی و ۱۶۵ میلیارد تومان اعتبار استانی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰ هزار مترمربع فضای در حال بهره‌برداری داریم که بازسازی آن نیاز به ۱۳ میلیارد تومان اعتبار دارد، افزود: مساحت پروژه‌های در دست احداث استان نیز ۲۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع است؛ پروژه تالار بزرگ شهر با ۱۰ هزار مترمربع زیربنا فونداسیون آن اجرا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به لزوم تأمین زمین برای هنرستان هنرهای زیبای پسرانه در استان، ادامه داد: یکی از خلاءهای استان نبود هنرستان پسرانه با عنوان هنرهای زیبا است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول داده در صورت تامین زمین، مجوز را صادر کند.

فرخنده بیان کرد: بخش اعظم تجهیزات سالن‌ها و مجتمع‌های هنری استان فرسوده و نیازمند اعتبار برای به روز رسانی است؛ ۳۰ درصد پست سازمانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خالی است.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود نیرو، ساعت اداری در این اداره معنا ندارد و همکاران در بخش‌های مختلف پای کار هستند و خواستار این امر شد که حداقل هشت نفر نیروی انسانی تا زمانی که آزمون استخدامی برگزار شود به صورت شرکتی جذب شوند.

فرخنده خاطرنشان کرد: با حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تمامی معوقات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تا پایان مهرماه صفر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین ۵۰ درصد ناوگان حمل و نقل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فرسوده است که پیشنهاد می‌شود یک دستگاه ون برای این اداره کل به عنوان دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان تأمین شود تا در مناسبت‌های مختلف اصحاب رسانه از این ظرفیت استفاده کنند.

حجت الاسلام علی محقی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان جنوبی نیز بیان کرد: در خراسان جنوبی ۶۸۰ کانون فرهنگی هنری فعالیت دارند که از ۶۰ درصد این کانون ها در مناطق روستایی و مابقی در مناطق شهری خدمات مذهبی، فرهنگی و هنری به مخاطبان ارائه می دهند.

وی افزود: در حال حاضر ۵۵ هزار و ۱۳۹ نفر عضو کانون‌های مساجد بوده؛ همچنین ۲۱۶ باب کتابخانه در سطح کانون ها جود دارد که پذیرای نسل جوان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی هستند.

محقی با بیان اینکه ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان جنوبی با کمترین بودجه و امکانات در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ دارای رتبه‌های کشوری در حوزه‌های مختلف بوده است؛ خواستار حمایت از طرح‌های پیشنهادی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شد.

وی با اشاره به عدم برخورداری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد از کمک‌های مالی استان، خواستار اختصاص اعتبار برای تجهیز و تعمیر تجهیزات کانون‌های فرهنگی و هنری شد.

در این جلسه در مورد کمبودهای زیرساختی در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها بحث و بررسی صورت گرفت و از سوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قول مساعد برای رفع آن داده شد.

انتهای پیام
captcha