18 نفر از زندان‌های استان کردستان آزاد شدند
کد خبر: 4102894
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷

18 نفر از زندان‌های استان کردستان آزاد شدند

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: در پی دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر آزادی آن دسته از زندانیان اغتشاشات اخیر که شرایط ارفاق و تخفیف مجازات قانونی را دارا هستند، 18 نفر از زندانیان زندان‌های استان کردستان به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان شامگاه گذشته، 6 آذرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: ریاست قوه قضائیه پس از پیروزی ارزشمند تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم ملی ولز در مسابقات جام جهانی، دستور تخفیف مجازات و اعمال ارفاقات قانونی در خصوص زندانیان واجد شرایط اغتشاشات اخیر را صادر کردند که در این راستا ۱۸ زندانی با بررسی پرونده‌هایشان مستحق تخفیف تشخیص داده شده و آزاد شدند.

وی تأکید کرد: آن دسته از افرادی که در اغتشاشات اخیر استان اقدام به آتش زدن و تخریب اموال عمومی کرده‌اند، مشمول این ارفاقات قانونی نخواهند شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان از آزادی ۸۶ درصد از بازداشت‌شدگان اغتشاشات استان کردستان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با بررسی پرونده‌های سایر بازداشت‌شدگان در روزهای آینده، زمینه بهره‌مندی این افراد از ارفاقات قانونی فراهم شود.

وی با تأکید بر رسیدگی قاطع به پرونده عوامل اغتشاشات و کسانی که به اموال عمومی خسارت وارد کردند، یادآور شد: طبق تأکیدات ریاست قوه قضائیه، با عوامل اصلی، محرک و کسانی که مرتکب تخریب، تحریق، ایجاد ارعاب و تهدید شده‌اند، بر اساس قانون به صورت قاطع برخورد خواهد شد.

انتهای پیام
captcha