رسانه‌ها در راستای ارتقای سطح امید در جامعه قلم فرسایی کنند
کد خبر: 4103901
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱

رسانه‌ها در راستای ارتقای سطح امید در جامعه قلم فرسایی کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: از رسانه‌ها خواستاریم اهم راهبردهای فرهنگی برای تقویت سلامت و آرامش اجتماعی مورد توجه قرار داده و هرچه بیشتر در حوزه آگاهی بخشی عمومی و تنویر افکار عمومی به منظور ارتقای سطح امید در جامعه قلم فرسایی کنند.

علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی،علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز ۱۰ آذرماه در مراسم رونمایی از پوستر چهارمین «جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان‌جنوبی» اظهار کرد: رهبری در گام دوم انقلاب، شکستن محاصره تبلیغاتی را مطرح می‌کنند که می‌طلبد مورد توجه فعالان عرصه فضای مجازی و اصحاب رسانه باشد.

وی افزود: از رسانه‌ها خواستاریم اهم راهبردهای فرهنگی برای تقویت سلامت و آرامش اجتماعی مورد توجه قرار داده و هرچه بیشتر در حوزه آگاهی بخشی عمومی و تنویر افکار عمومی به منظور ارتقای سطح امید در جامعه قلم فرسایی کنند.

وی بیان کرد: اقدامات فرهنگی باید استمرار داشته و تمام ظرفیت‌های مردمی و نظام در اجرای آن به‌کارگیری شود.

فرخنده اظهار کرد: اگر قرار است در حوزه رسانه فعالیت فنی، مبنایی و جریان سازی شکل گیرد، باید ظرافت‌ها و جزئیات خبر برای اثرگذاری هر چه بیشتر در ذهن مخاطب، مورد توجه باشد.

وی با اشاره به لزوم توانمندسازی رسانه‌ها در حوزه مقدماتی، بیان کرد: باید خروجی همه برنامه‌ها در حوزه‌هایی اعم از توانمندسازی‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاهی اعتماد ملی و جلب رضایت و اعتماد مردم باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تکیه و اساس و کلید واژه گام دوم انقلاب امید آفرینی است، تصریح کرد: کار فرهنگی زمانی اثر بخش است که تنویر افکار عمومی برای تقویت امید در جامعه را به دنبال داشته باشد.

سجاد رضایی، مسئول بسیج رسانه خراسان‌جنوبی نیز اظهار کرد: در شهریورماه امسال رویداد ملی جهادگران در استان برگزار شد که انعکاس خوبی را در عرصه رسانه‌های استان داشتیم.

وی گفت: روایت حضور و حرکت جهادی رهبر معظم انقلاب در زلزله سال ۱۳۴۷ فردوس به عنوان نمونه و الگویی از حضور مردمی و دغدغه مند و دلسوزانه در بین مردم است که هنوز بسیار جای کار دارد؛ بنابراین نیازمند باز روایت جدید از سندها و رویدادهایی هستیم که در گوشه گوشه ایران اسلامی و استان خراسان جنوبی بسیار اتفاق افتاده است و انعکاس اخبار امیدبخش و روایت های صحیح نیز همکاری همه فعالان مجازی و رسانه ای را می طلبد.

رضایی با بیان اینکه جشنواره رسانه‌ای ابوذر تبدیل به جشنواره الگویی در سطح کشور ویژه فعالان رسانه‌ای شده است، یادآور شد: چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در سال ۱۴۰۱ نیز برگزار خواهد شد که آثار برگزیده برای جشنواره کشوری در دهه فجر ارسال می‌شود.

انتهای پیام
captcha