اجرای طرح «همیار خوب شهر» در 12 مدرسه یزد
کد خبر: 4105984
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳

اجرای طرح «همیار خوب شهر» در 12 مدرسه یزد

مدیر شهرداری منطقه دو یزد با اشاره به اجرای طرح «همیار خوب شهر» با هدف حفظ محیط زیست در 12 مدرسه این منطقه به صورت پایلوت خبر داد.

اجرای طرح «همیار خوب شهر»به گزارش ایکنا از یزد، سید ابوالفضل کشفی، مدیر شهرداری منطقه دو یزد گفت: با توجه به اینکه حفاظت از محیط زیست یکی از اهداف اصلی شهرهای تاب‌آور جهانی در برابر هر گونه بحرانی است، می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های بومی هر منطقه در حل بحران در چرخه طبیعی محیط زیست به صورت تاب‌آور و پایدار، بهره برد.

وی افزود: تاب‌آوری به زبانی ساده توانایی بازگشت به گذشته، بعد از بحران و حتی ساخت شرایطی بهتر است، به این منظور مدیران شهری برای پیوستن به شبکه شهرهای تاب آور، باید اصول ده‌گانه خصوصاً اصل آموزش شهروندان و اصل محافظت از محیط طبیعی را در برنامه‌های مدیریتی خویش بگنجانند.

مدیر شهرداری منطقه دو یزد با اشاره به پیشینه تاریخی یزد در حفظ محیط زیست پایدار، بیان کرد: یزد در افق دید توسعه شهری خود یعنی برنامه‌ریزی خرد و کلان شهری، مقوله حفاظت و تاب‌آورسازی محیط زیست را مد نظر دارد.

کشفی ادامه داد: یکی از شاخص‌های اصلی تاب‌آوری جوامع بُعد زیست محیطی است که باید در حفظ و نگهداری آن کوشید. از طرفی دیگر اولین مؤلفه تاب‌آورسازی جوامع توجه به بعد اجتماعی است در نتیجه از ظرفیت و نیروی انسانی به عنوان مؤثرترین عامل در این بعد باید بهره بهینه برد.

وی تصریح کرد: به این منظور مدیریت شهری شهرداری منطقه دو یزد با برقراری اتصالات و ارتباطات بین سازمانی مناسب در برنامه ریزی گام به گام خود با ارائه و حمایت از طرح نوین همیار «خوب شهر» یعنی همیار خَش، اقداماتی سازنده برای حفظ چرخه محیط زیست طبیعی جهان شهر یزد انجام داده است.

کشفی گفت: از آنجایی که بهترین سن آموزش‌پذیری، سنین کودکی و در مقطع دبستان و پیش دبستان است؛ با بررسی صورت گرفته در سطح منطقه دو شهرداری یزد با همکاری آموزش و پرورش ناحیه دو یزد، با رعایت مسئله پراکنش فضایی مناسب، در مقطع دبستان، ۱۲ مدرسه پایلوت طرح همیار خوب شهر مشخص شده است.

وی افزود: با حضور گروه آموزش بهداشت و محیط زیست شهری در این مدارس از بین دانش آموزان نمونه و فعال، در زمینه حفاظت از محیط زیست، انتخاب همیاران صورت گرفته است که این همیاران خوب شهر به عنوان شهروندان آینده کشور، نیروی محرکه‌ای خود جوش در رعایت قوانین چرخه حفاظت محیط زیست شهری خواهند بود.

مدیر منطقه دو شهرداری یزد تأکید کرد: این طرح با دیدی پایدار برای افزایش آگاهی مشارکت و آموزش‌پذیری شهروندان شهر جهانی یزد در ارتباط با حفاظت از محیط زیست شهری خصوصاً بحث پسماند شهری ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha