ستادی برای بررسی مشکلات اداری مردم تشکیل شود
کد خبر: 4106200
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹

ستادی برای بررسی مشکلات اداری مردم تشکیل شود

استاندار فارس با اشاره به گزارش‌های مکرر نگرانی مردم در خصوص مشکلات اداری گفت: به ایجاد ستادی برای بررسی‌های این مشکلات و بررسی دلایل این نارضایتی و ارائه راهکار برای رفع آن‌ها در استان نیاز داریم.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 20 آذر در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به گزارش‌های مکرر نگرانی مردم در خصوص مشکلات اداری بیان کرد: به ایجاد ستادی برای بررسی‌های این مشکلات و بررسی دلایل این نارضایتی و ارائه راهکار برای رفع آن‌ها در استان نیاز داریم.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت موضوع ازدواج و فرزندآوری گفت: بحث تسهیل ازدواج و فرزندآوری از مقوله‌های جدی فرهنگی به شمار می‌رود و باید اقداماتی در سطح ادارات استان برای تسهیل این امور به انجام برسد.

ایمانیه با تأکید بر اینکه دورکاری بانوان باردار هم باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، افزود: باید بتوانیم مقدماتی انجام دهیم تا بانوان متأهل شاغل از ساعت ۱۲ ظهر به منزل بروند و دورکاری انجام دهند. در این خصوص مجوز شفاهی از رئیس جمهور اخذ کرده‌ایم اما این موضوع که در ادارات شاهد هستیم برای مرخصی زایمان و شیردهی به ویژه برای نیروهای شرکتی و قراردادی همکاری خوبی نمی‌کنند، مایه تأسف است.

وی اضافه کرد: در طرح صیانت از جمعیت، اقدامات تشویقی مانند اهدای یک قطعه زمین به افرادی که دارای سه فرزند یا بیشتر هستند در نظر گرفته شده است و طرح نفس هم که در بسیج جامعه پزشکی در کشور مورد اجرا قرار دارد از بهترین راه حل‌ها برای افزایش جمعیت کشور است و از سقط جنینی جلوگیری می‌کند.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود به تداوم اجرا شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان اشاره کرد و گفت: طبق این مصوبات، فروشگاه‌هایی که فروشنده در آن‌ها کشف حجاب کند، اجازه ادامه فعالیت ندارند و کشف حجاب در خودرو با جریمه و توقیف خودرو همراه خواهد بود.

وی با گرامیداشت اعیاد پیش‌رو در سه ماهه آینده نیز اظهار کرد: تا میلاد امام زمان (عج) تمامی مسابقات ورزشی ادارات استان با عنوان «جام منتظران» برگزار خواهد شد.

ایمانیه ادامه داد: برای برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه(س)، امام علی(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) به یک متولی در استان فارس نیاز داریم البته ستاد برگزاری جشن‌های میلاد حضرت زهرا (س) در استان تشکیل می‌شود.

ایمانیه از مطالبه بانوان برگزار کننده چهارشنبه‌های طلایی در فارس در خصوص عفاف و حجاب سخن گفت و افزود: این بانوان دغدغه‌های خود را با رئیس مجلس شورای اسلامی که برای سخنرانی در چهلم شهدای حرم حضرت شاهچراغ (ع) به سومین حرم اهل بیت (ع) سفر کرده بود در میان گذاشتند و اعلام کردند با لشکر ۱۴ هزار نفره خود آمادگی ورود به این عرصه را دارند.

انتهای پیام
captcha