لزوم اهتمام مسئولان برای فراهم کردن جاده آسفالت در بهمئی
کد خبر: 4106654
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
امام جمعه بهمئی بیان کرد:

لزوم اهتمام مسئولان برای فراهم کردن جاده آسفالت در بهمئی

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: شهرستان بهمئی دارای ظرفیت در عرصه‌های مختلف استان کهکیلویه‌وبویراحمد بوده و از جهت تولید نفت بسیار حائز اهمیت است. بنابراین ضروت دارد تا مسئولان برای فراهم کردن ابتدایی‌ترین دسترسی برای مردم این منطقه اهتمام جدی داشته باشند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی، امام جمعه شهرستان بهمئی

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی، امام جمعه شهرستان بهمئی در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به جمعیت بیش از 50 هزار نفری این شهرستان، اظهار کرد: متأسفانه یکی از مشکلات اساسی منطقه، وضعیت نامناسب راه‌ها است. طول کل راه‌های شهرستان 420 کیلومتر ابوده که از این مقدار تنها 260 کیلومتر آن آسفالت است، 160 کیلومتر خاکی، 105 کیلومتر راه روستایی و 10 کیلومتر راه اصلی محسوب می‌شود.

وی افزود: این شهرستان از سه طرف با استان خوزستان و از یک طرف به استان کهکیلویه‌وبویراحمد راه دارد و نیازمند داشتن ابتدایی‌ترین خدمات از جمله راه است. پروژه‌هایی همچون کهنوج، بنه پیرـ سه راهی، جاذبه گردشگری دریاچه طبیعی الوان و... در سطح شهرستان وجود دارند که نیازمند داشتن راه دسترسی مناسب و مطلوب هستند اما متأسفانه دارای جاده خاکی و بدترین شرایط موجود هستند.

امام جمعه شهرستان بهمئی بیان کرد: منطقه پشت کوه ملاطهماسب نیز از دیگر پروژه‌هایی است که راه دسترسی دارد اما متأسفانه آسفالت نیست و لازم است تا روکش آسفالت آن در اولویت قرار گیرد. در زمستان و با شروع باران، راه دسترسی خیلی از روستاها قطع می‌شود اما این در حالی است که ادارات و مسئولان مربوطه می‌توانند راه دسترسی مناسبی را برای روستاییان فراهم کنند تا در صورت بروز هرگونه اتفاق و... اهالی این مناطق بتوانند به شهر دسترسی پیدا کنند.

حجت‌الاسلام صلواتی افزود: کهنوج یکی از مناطق شهرستان بهمئی است که در طی این همه سال هیچ استانداری از این منطقه بازدید نکرده بود اما در دولت، اولین استاندار از این منطقه بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و کاستی‌های آن قرار گرفت.

وی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه عشایر منطقه کهنوج خدمات زیادی به مردم شهرستان، استان و... ارائه می‌دهند، گفت: اهالی این منطقه با سخت‌ترین مشکلات از جمله راه‌ها مواجهه هستند. در بحث راه‌های این شهرستان می‌طلبد تا مسئولان شهرستانی، استانی و... مربوطه اهتمام جدی داشته باشند و ابتدایی‌ترین دسترسی را برای مردم فراهم کنند.

امام جمعه شهرستان بهمئی در بخش دیگری از اظهارات خویش، با اشاره به حادثه تروریستی در شاهچراغ، گفت: مردم این منطقه در این حادثه تروریستی دو شهید داشتند که برای تشییع قریب به 20 هزار نفر در مراسم شرکت کردند. مردم منطقه بهمئی مؤمن و انقلابی هستند و تاکنون پای آرمان‌های انقلاب و نظام ایستاده‌اند و در حوادث اخیر رخ داده در کشور، خوشبختانه این منطقه هیچ حادثه‌ای نداشته است و نشان از ایستادگی برای انقلاب دارد. مردمی با این سرمایه برای نظام، حق‌شان این است که به مطالبات و خواسته‌هایشان به‌ویژه در حوزه راه توجه شود.

وی در پایان گفت: بسیاری از جوانان در این جاده‌ها جان خود را از دست دادند و برخی نیز با شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند لازم است تا مسئولین کشوری، وزارت راه و شهرسازی و ... دید و توجه بهتری نسبت به رفع مشکلات در حوزه راه این منطقه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha