تامین منابع مالی راه آهن خراسان‌جنوبی با موافقت رهبری
کد خبر: 4107418
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳

تامین منابع مالی راه آهن خراسان‌جنوبی با موافقت رهبری

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: راه آهن مطالبه قدیمی و جدی مردم این استان است و با موافقت رهبر انقلاب از محل تهاتر نفت این پروژه به جدیت دنبال خواهد شد.

حسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور امروز ۲۵ آذرماه در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان در حوزه عمرانی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در دور اول سفرهای استانی در سر فصل عمرانی پنج هزار و ۸۶۴ میلیارد تومان مصوبه داشتیم که باید تا پایان سال ۱۴۰۳ محقق شود، افزود: هدف از دور دوم سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی پیگیری مصوبات سفر اول بود.

منصوری با بیان اینکه با تاکید رئیس جمهور مقرر شد تا در راستای اجرای این دور از سفر به خراسان جنوبی یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی علاوه بر تعهدات قبلی برای پروژه های استان تخصیص یابد، ادامه داد: در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی، ۲۰۰ میلیارد تومان برای مباحث فرهنگی و گروهای دینی و مردمی، ۱۰۰ میلیارد تومان برای حوزه بانوان و ۳۵  هزار میلیارد تومان هم برای حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری در این استان در نظر گرفته شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: ۲۱ مجموعه بانک، موسسه و بنگاه برای سرمایه گذاری در خراسان جنوبی اعلام آمادگی کرده‌اند که در ۱۰۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی از نظر میزان گازرسانی در صدر کشور قرار دارد و تمامی روستاهای این استان از نعمت گاز برخوردار بوده و در واقع استان سبز کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه مرز نباید از وجود ساکنین خالی شود چرا که مرزبانان کشور هستند بحث افزایش شعاع مرزی از ۲۰ به ۵۰ کیلومتر را پیگیری خواهیم کرد.

منصوری بیان کرد: بورسیه کردن دانشجویان پزشکی و تعهد گرفتن برای خدمت در مناطق محروم، طرح توسعه نهبندان، رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای، دوبانده کردن جاده نهبندان – بیرجند، اختصاص سهمیه برای پزشکان متخصص و استقرار در مناطق محروم، بازنگری در پرداختی حقوق دولتی معادن، مساعدت حداکثری درباره مالیات‌ها، آسفالت ۱۲ کیلومتر جاده بیرجند- قاین نیز از دیگر مصوبات این سفر است.

وی ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری درخواست داشت تا چند طرح بوم گردی در خراسان جنوبی از معافیت در بحث تبصره یک ماده یک قانون حفظ اراضی کابری بهره مند شوند و با کلیت این موضوع موافقت شده است؛ در حوزه گردشگری با توجه به ظرفیتی که استان دارد تقاضای امهال برخی از تسهیلات که به دلیل کرونا موفق به بازپرداخت نشدند داشتند که مقرر شد در ذیل مصوبات این دور از سفرها مورد توجه قرار گیرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: همچنین چهار مجموعه تولید نیروی خورشیدی و پاک در استان مستقر خواهد شد و ۱۰۰ درصد عواید بازارچه‌های مرزی برای نگهداری و توسعه و مدیریت بازارچه ها در استان اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه راه آهن مطالبه قدیمی و جدی مردم این استان است و با موافقت رهبر انقلاب از محل تهاتر نفت این پروژه به جدیت دنبال خواهد شد و در این خصوص مشکل منابع آن حل شده است، یادآور شد: مقرر شده قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار بالادستی کار را تحویل گرفت؛ تمام ابعاد اجرای این پروژه فراهم شده و این گونه کار سرعت ویژه‌ای خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha