ایجاد بیش از ۱۵ هزار فرصت شغلی به همت کمیته امداد کرمان
کد خبر: 4107897
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

ایجاد بیش از ۱۵ هزار فرصت شغلی به همت کمیته امداد کرمان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بیان کرد: یکی از محورهای اصلی کار این نهاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان است و در این راستا طی ۹ ماهه نخست امسال ۱۵ هزار و ۱۵۱ فرصت شغلی توسط کمیته امداد استان کرمان ایجاد شده است.

ناصر عسکری نژاد مدیر کل کمیته امداد کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، ناصر عسکری‌نژاد، مدیر‌کل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد بحث توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها است، افزود: کمیته امداد بعد از شناسایی افراد مستعد اشتغال ضمن آموزش و مشاوره شغلی در نهایت با معرفی این افراد به بانک‌های عامل تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به آنها پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه طی ۹ ماهه امسال بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۳ طرح اشتغال در استان کرمان اجرا شده است گفت: برای اجرای این تعداد طرح ۷۳۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از محل تسهیلات تبصره ۱۶ امداد ولایت، تبصره ۱۸ و تسهیلات روستایی پرداخت شده است که با اجرای این تعداد طرح اشتغال، ۱۵ هزار و ۱۵۱ فرصت شغلی توسط این نهاد در استان ایجاد شده و ۵۷ درصد طرح‌های اشتغال این نهاد در مناطق محروم اجرا شده است.

عسکری‌نژاد با اشاره به ظرفیت بالای مناطق روستایی استان کرمان برای اجرای طرح‌های دامپروری و کشاورزی، اظهار کرد: بیشترین تسهیلات پرداختی به روستاییان تحت حمایت در زمینه دامپروری و کشاورزی بوده است که با برنامه‌ریزی‌های دقیق به‌دنبال این هستیم بستر مناسبی را برای توسعه طرح‌های اشتغال فراهم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان بنای اصلی کار در کمیته امداد استان کرمان است، گفت: امسال یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به‌منظور ایجاد ۲۴ هزار و ۵۰ فرصت شغلی به کمیته امداد استان کرمان اختصاص‌یافته است.

انتهای پیام
captcha