آغاز مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قرآن حوزه‌های علمیه از 3 دی‌ماه در قم
کد خبر: 4108710
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

آغاز مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قرآن حوزه‌های علمیه از 3 دی‌ماه در قم

پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت به همت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و سازمان دارالقرآن الکریم و نهادهای حوزوی با محوریت آموزش، مسابقه و محفل برای خانواده‌های طلاب حوزه‌های علمیه اعم از ایرانی و غیرایرانی در قم برگزار می‌شود.

هم اندیشی مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت حوهز‌های علمیهبه گزارش ایکنا از قم، جلسه هماهنگی برگزاری مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، امروز، 30 آذرماه در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

در این جلسه نمایندگان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، جامعة‌الزهرا(س) و اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم حضور داشتند و درباره چگونگی اجرای مرحله استانی پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بحث و تبادل نظر شد.

پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت به همت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و سازمان دارالقرآن الکریم و نهادهای حوزوی با محوریت آموزش، مسابقه و محفل برای خانواده‌های طلاب حوزه‌های علمیه اعم از ایرانی و غیر ایرانی برگزار می‌شود.

در این جلسه مقرر شد، آزمون عمومی از روز شنبه، سوم دی‌ماه به‌مدت یک هفته در سه مکان پردیسان، جامعة‌الزهرا(س) و ساختمان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در بلوار 15 خرداد برگزار شود.

مرحله سطح‌سنجی مسابقات شفاهی پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت(ع) مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در رشته‌های حفظ، ترتیل و قرائت قرآن کریم برگزار شد؛ شرکت‌کنندگان در رشته‌های مذکور به‌صورت تلفنی توسط داوران مورد ارزیابی و سطح‌سنجی قرار گرفتند و به مرحله استانی راه یافتند.

در مرحله استانی این جشنواره از نفرات اول تا سوم هر رشته طی مراسمی تقدیر به‌عمل می‌آید و پس از برگزاری و داوری در مرحله استانی، نمرات و نتایج به‌منظور بررسی و تأیید کمیته فنی برای راهیابی منتخبان به مرحله کشوری به ستاد برگزاری جشنواره ارسال خواهد شد؛ نفرات منتخب هر استان پس از تأیید کمیته فنی در رشته‌های یاد شده و در مرحله کشوری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha