شهر الهایی خوزستان میزبان یک شهید گمنام می‌شود
کد خبر: 4109160
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

شهر الهایی خوزستان میزبان یک شهید گمنام می‌شود

مراسم تشییع و تدفین یک شهید گمنام سه‌شنبه، ششم دی‌ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در شهر الهایی برگزار می‌شود.

تشییع شهیدبه گزارش ایکنا از خوزستان، سردار عبدالرضا مرادحاجتی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، امروز، سوم دی‌ماه در جلسه هماهنگی تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام دوران دفاع مقدس که در سالن شهید جهان‌آرا اهواز برگزار شد، گفت: شهدای گمنام به حضرت زهرا(س) اقتدا کردند و همزمانی تشییع 400 شهید گمنام در سراسر کشور با ایام فاطمیه(س) رزق مضاعفی است که نصیب ارادتمندان به فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت می‌شود.

وی افزود: بر اساس این دستورالعمل، جلسات متعددی با مناطق و دستگاه‌هایی که میزبان شهدا هستند برگزار شده و آمادگی نسبی خوبی وجود دارد که حال و هوای خوزستان در ایام فاطمیه شهدایی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ضمن دعوت از مردم برای استقبال و بدرقه این شهید ادامه داد: یکی از مناطقی که میزبان شهید خوشنام وطن خواهد بود، شهر الهایی است؛ منطقه‌ای که در مسیر کربلا به سرزمین مواکب و عشاق اباعبدالله الحسین(ع) مشهور است.

سردار مرادحاجتی با اشاره به اهمیت انتقال پیام شهدا گفت: مراسم مردمی تشییع و تدفین شهدا، فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال پیام و آرمان خواهی مردم خوزستان به عنوان پایتخت دفاع مقدس به کل کشور است.

بر اساس مصوبات این جلسه، مراسم تشییع و تدفین یک شهید گمنام ساعت 9 سه‌شنبه، 6 دی‌ماه مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در شهر الهایی برگزار و پیکر‌ مطهر این شهید پس از عزاداری و اقامه نماز توسط عشایر عرب این منطقه، در یادمان ساخته شده به همین منظور تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام
captcha