شناخت ظرفیت‌های فرهنگی راهکار مقابله با عقاید نوظهور است
کد خبر: 4111515
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴

شناخت ظرفیت‌های فرهنگی راهکار مقابله با عقاید نوظهور است

فرماندار شهرستان رشت گفت: به‌کار بستن ظرفیت‌های شناخته و مغفول فرهنگ ایرانی اسلامی که ریشه در تاریخ و باورهای دیرین ایرانیان و میراث مشترک در بین تمام اقوام و مذاهب دارد، بهترین راهکار مقابله با عقاید نوظهور و انحرافی است که سنخیتی با باورهای تاریخی و دینی ملت ندارند.

حمیدرضا امام‌پناهی فرماندار شهرستان رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، حمیدرضا امام‌پناهی، فرماندار شهرستان رشت امروز، 12 دی‌ماه در جلسه کمیسیون اقوام و مذاهب شهرستان که در فرمانداری برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت سیدالشهدا مدافعان حرم و همراهان والامقامش، با بیان اینکه از جمله خدمات حاج قاسم مقابله با عقاید انحرافی در قالب مبارزه با گروه تروریستی داعش بوده، اظهار کرد: جهان سلطه در طول تاریخ و به روش‌های گوناگون درصدد تخریب چهره ادیان الهی بوده و در سال‌های اخیر نیز با حمایت داعش قصد داشته تا با ارائه چهره‌ای خشن از اسلام و تقویت حس دوری‌گزینی از آموزه‌های ناب دینی، به اهداف شوم خود دست یابد اما با جانبازی سپهبد شهید سلیمانی، در رسیدن به اهداف خود ناکام ماند.

وی افزود: دشمن برای فرو نشاندن خشم ناشی از تحقیر در میدان و دیپلماسی، مبادرت به حذف فیزیکی سردار سلیمانی و راه‌اندازی جنگ ترکیبی، ادراکی و شبهه افکنی در حوزه عقیدتی جوانان کرده است.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به تلاش غرب در پوشاندن لباس مبدل بر افکار خطرناک و انحرافی در قالب آثار به ظاهر هنری، کارهای فرهنگی و شعارهای فریبنده، گفت: ضروری است تا خطر نفوذ دشمن از بستر فضای مجازی و انتقال پیام‌های هدفمند و تبلیغ نحله‌های انحرافی با زبان هنر به‌خصوص موسیقی، جدی گرفته شود.

امام‌پناهی با تأکید بر نقش هنرمندان، اندیشه‌ورزان، اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی در مقابله با دسیسه‌های استکبار، افزود: پاسخ هر تحرک دشمن باید از همان جنس بوده و شبهات القا شده در بستر فعالیت‌های هنری، با زبان هنر پاسخ داده شوند.

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: عصبانیت و حجم فعالیت‌های تخریبی دشمن نسبت مستقیم با موفقیت جبهه مقاومت اسلامی و استقبال توده‌ها از پیام انقلاب اسلامی دارد، بنابراین هر زمان با شدت‌گیری حملات و اقدامات دشمن مواجه بوده‌ایم، یقینا در یکی از عرصه‌های مقابله، ضربات مهلکی بر حیثیت دشمن وارد آمده است.

وی با اشاره به آشوب‌های اخیر تصریح کرد: آتش افروزی دشمنان در آشوب‌های اخیر نیز ناشی از ناکامی‌های پی در پی آمریکا و غرب در صحنه مقابله با جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی و به بن بست رسیدن فشار تحریم‌ها می‌باشد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با تأکید بر این موضوع که تنوع قومی و مذهبی ایران اسلامی ظرفیت و فرصت بزرگی برای هم‌افزایی توانمندی‌ها در مسیر توسعه همه جانبه فراهم آورده، گفت: شناخت و به‌کار بستن ظرفیت‌های شناخته و مغفول فرهنگ ایرانی اسلامی که ریشه در تاریخ و باورهای دیرین ایرانیان و میراث مشترک در بین تمام اقوام و مذاهب دارد، بهترین راهکار مقابله با آن عقاید نوظهور و انحرافی است که سنخیتی با باورهای تاریخی و دینی ملت ندارند.

فرماندار شهرستان رشت گفت: بخشی از دفاع مؤثر در برابر تهاجم شبهه افکنانه و جنگ ترتیبی دشمن، باید در قالب بیان واقعیات جاری در متن جامعه غربی و پاک کردن بزک از چهره آن صورت پذیرد.

انتهای پیام
captcha