وصیتنامه شهید سلیمانی برای اقشار مختلف جامعه تدریس شود
کد خبر: 4112162
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

وصیتنامه شهید سلیمانی برای اقشار مختلف جامعه تدریس شود

یک استاد حوزه و دانشگاه، با تأکید بر اینکه وصیتنامه شهید سلیمانی دارای ابعاد مهمی بوده و باید برای افراد و اقشار مختلف تدریس شود، گفت: نخستین نکته در این وصیتنامه که مربوط به مبحث مدیریت می‌شود، حل معمای نفس است.

حجت الاسلام نظری، استاد حوزه و دانشگاهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام مجتبی نظری، یک استاد حوزه و دانشگاه، امروز، 14 دی‌ماه، در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سازمان جهاددانشگاهی استان، با تأکید بر اینکه وصیتنامه شهید سلیمانی دارای ابعاد مهمی بوده و باید برای افراد و اقشار مختلف تدریس شود، گفت: نخستین نکته در این وصیتنامه که مربوط به مبحث مدیریت می‌شود، حل معمای نفس است. کسی می‌تواند نفس خود را خاموش کند که یک نیروی قوی در درونش وجود داشته باشد.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در خصوص سردار سلیمانی می‌فرمایند که نباید به ایشان به‌عنوان یک فرد یا یک شخص نگاه کنیم بلکه شهید سلیمانی یک روش و یک مکتب است و ایشان دارای شاخصه‌هایی است که باید آن‌ها را در مدیریت‌های خود پیاده سازیم.

وی با اشاره به مطرح شدن بحث انگیزه در کلیدواژه‌های مدیریت شهید سلیمانی، تصریح کرد: ایشان به نحوی بحث انگیزه و ورود به مدیریت و کارها را در وصیتنامه خود مطرح کرده است که نشان‌دهنده نیت خالص در خدمتگزاری به مردم است.

این استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه جمله اراده‌ها تابع تعلقات است در وصیتامه سردار سلیمانی باید تبدیل به گفتمان شود، ادامه داد: شهید سلیمانی معتقد بود که باید در مدیریت‌ها فقط به سه واژه دقت کرد و به‌جای نگاه کردن به چپ و راست و تفاوت‌ افراد با حجاب و بدحجاب، فقط به فطرت، انسانیت و عاطفه انسان‌ها نگاه می‌کرد.

وی افزود: افراد مختلف با یکدیگر تفاوت دارند و حجاب و عفاف نیز برای یک بانو به‌عنوان پناهگاه است اما نباید به گونه‌ای با بانوی بی‌حجاب رفتار شود که گویی جامعه او را پس می‌زند بلکه باید حجاب را برای وی تبیین کرد و به پناه کسی که حجاب ندارد رفت.

این استاد دانشگاه در پایان با اشاره بر کلیدواژه‌های مدیریت سردار سلیمانی بر لزوم خوش برخوردی و برخورد احترامانه با ارباب رجوع در ادارات تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha