جنبش الامه لبنان اهانت نشریه موهن فرانسوی فرانسوی را محکوم کرد
کد خبر: 4113457
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱

جنبش الامه لبنان اهانت نشریه موهن فرانسوی فرانسوی را محکوم کرد

دبیر کل جنبش الامه لبنان با صدور بیانیه‌ای اقدام توهین‎آمیز نشریه فرانسوی را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، شیخ عبدالله جبری، دبیرکل جنبش «الامه» لبنان با صدور بیانیه‌ای اهانت و توهین به مرجعیت دینی و سیاسی جهان اسلام امام خامنه‌ای در نشریه موهن شارلی ابدو را به شدت محکوم و تأکید کرد که این اقدام نشان‌دهنده میزان نفرت و کینه‌توزی این نشریه و دولت فرانسه نسبت به اسلام و ایران است.

شیخ عبدالله جبری در این بیانیه اظهار کرد: آنچه مجله معروف به خصومت علیه اسلام و مسلمانان و همچنین اهانت به پیامبر امت حضرت محمد (ص) منتشر و به امام سید علی خامنه‌ای اهانت کرد، احساسات مسلمانان و آزادگان جهان را جریحه‌دار کرد، چراکه جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خامنه‌ای نقطه عطفی در زندگی ملت‌هایی ایجاد کرد که در آرزوی آزادی بودند و جمهوری اسلامی همچنین راه را برای افتادن منطقه به دست صهیونیست‌ها مسدود کرد.

شیخ جبری در ادامه با محکوم کردن توهین مستقیم علیه مسلمانان به بهانه آزادی بیان، تأکید کرد: این نشریه از ناهنجاری‌ها و بی‌اخلاقی‌ها دفاع کرده و به نفرت، خشم و دشمنی میان مسلمانان و دنیای غرب دامن می‌زند.

نشریه فکاهی شارلی ابدو که پیشتر با اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) درصدد پیشبرد پروژه اسلام هراسی برآمده بود، اینک با توهین به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب پروژه ایران‌هراسی را در دستور کار قرار داده‌ است.

به تازگی شارلی ابدو مسابقه‌ای با هدف نشر کاریکاتورهای موهن برگزار کرده که انتقادات زیادی به این نشریه و همچنین سیاست یک بام و دو هوای غرب به ویژه فرانسه وارد شد، تا جایی که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام موهن، نیکلاس رش، سفیر فرانسه را احضار کرد.

انتهای پیام
captcha