افزایش سهم مالیات به ۷۰۰ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۲
کد خبر: 4114733
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
رحیم زارع خبر داد:

افزایش سهم مالیات به ۷۰۰ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۲

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ با بیان اینکه در لایحه بودجه سال آینده سهم مالیات در تأمین هزینه‌های دولت افزایش داشته است، گفت: این رقم در سال جاری ۴۵۴ هزار میلیارد تومان بوده که برای سال آینده به ۷۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق

به گزارش خبرنگار ایکنا، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402در حاشیه نشست صبح امروز، 25 دی ماه این کمیسیون در جمع خبرنگاران گفت: در لایحه بودجه 1402 سهم مالیات در تأمین هزینه‌های دولت افزایش داشته است. این رقم در سال جاری 454 هزار میلیارد تومان بوده که برای سال آینده به 700 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به فرارهای مالیاتی گفت: نکته مهمی که در نشست امروز مورد بحث و بررسی نمایندگان قرار گرفته، این است که حدود 885 هزار فرد حقوقی مالیاتشان را طی این سه سال پرداخت نکرده‌اند که این رقم بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان است و همچنین سه و نیم میلیون نفر از اشخاص حقیقی هم طی این سه سال مالیات پرداخت نکرده‌اند و نوعی فرار مالیاتی داشته‌اند و رقم آن هم بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 از کاهش مالیات بخش تولید در بودجه سال آینده خبر داد و در این رابطه تأکید کرد: پیشنهاد دولت این است که با هدف حمایت از تولید هفت درصد از مالیات تولیدکنندگان کاسته شود، درصورتی‌که این رقم در سال جاری پنج درصد بوده است.

زارع گفت: در این پنج روز هیچ مصوبه‌ای نخواهیم داشت و فقط کلیات بررسی می‌شوند و نیز نمایندگان در رابطه با نرخ تورم 40 درصدی که در بودجه پش‌بینی ‌شده و معیشت مردم و حمایت از تولید از مسئولان دولت سؤالاتی را خواهند پرسید.

وی تأکید کرد: لایحه بودجه 1402 اگر به تأیید کمیسیون تلفیق و صحن علنی برسد سپس برروی احکام و تبصره‌های بودجه متمرکز خواهیم شد.

یادآور می‌شود در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور و وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha