خدمات گسترده خیریه اسلامی انگلیس برای نیازمندان
کد خبر: 4115793
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹

خدمات گسترده خیریه اسلامی انگلیس برای نیازمندان

سازمان خیریه اسلامی مسلم هندز که دفتر مرکزی آن در شهر بیرمنگام انگلیس واقع است، علاوه بر تهیه غذای گرم، خدمات دیگری از جمله پیدا کردن شغل و سرپناه را به نیازمندان ارائه می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از لفت لایون،سال‌های طولانی است که خیریه اسلامی مسلم هندز(Muslim Hands) در انگلیس برای خانواده‌های کم درآمد و افراد نیازمند که در تلاش برای یافتن غذا هستند، وعده‌های غذایی گرم و رایگان ارائه می‌دهد.

آشپزخانه باز این خیریه که برای مقابله با فقر غذایی در بریتانیا کار می‌کند، فقط جایی بار یافتن غذا نیست، بلکه فضایی گرم و امن برای یادگیری و معاشرت افراد هم فراهم می‌کند.

عمران خان، مدیر آشپزخانه می‌گوید: ما اساساً به هر کسی که در تلاش است وعده غذایی بعدی خود را فراهم کند، کمک می‌کنیم و غذای گرم را به صورت رایگان برای آنها فراهم می‌کنیم. ما از سازمان‌های مختلف نیز دعوت می‌کنیم که می‌آیند و به مردم کمک می‌کنند تا شغل و مسکن پیدا کنند. ما نمی‌خواهیم تنها جایی برای غذا خوردن مردم ارائه دهیم، بلکه می‌خواهیم آنها به زندگی کامل و شاد برگردند.

وی افزود: اسلام مفاهیم خدمت به جامعه را در اخلاقیات خود گنجانده است. احسان به مردم و انفاق به مستمندان از مهمترین فضایل اخلاقی در قرآن است. پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: مؤمنی نیست کسی که شکمش سیر باشد در حالی که همسایه‌اش گرسنه است. با افزایش قیمت‌ها، نیاز به طرح‌های مشابه در جامعه به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

عمران خان ادامه داد: از آوریل، ما هر روز تا 100 وعده غذایی عرضه کرده‌ایم. قبل از آن ما فقط نیمی از این تعداد را توزیع می‌کردیم. وی افزود: دولت باید کمک بیشتری انجام دهد، زیرا آنها در حال حاضر به اندازه کافی به ما کمک نمی‌کنند.

 Muslim Hands، یک نهاد بین‌المللی کمک رسانی است که در مناطق بحران زده کار کرده است. این آژانس کمک رسانی در بیش از 50 کشور کار می‌کند و در بیش از 30 کشور دفاتر محلی دارد.

این سازمان خیریه که به مقابله با علل ریشه‌ای فقر در سراسر جهان می‌پردازد، مشتاق کار فراتر از ارائه کمک‌های فوری و حمایت از جوامع در دراز مدت است. این سازمان دارای انواع خدمات خیریه قابل توجه در بریتانیا و فراتر از آن است.

Muslim Hands، با کمک خیّرین به فعالیت خود در بریتانیا و نقاط دیگر اروپا وسعت داده و از یک خیریه کوچک در بیرمنگهام به تدریج به یک آژانس بین‌المللی کمک‌رسانی و NGO در بیش از ۳۰ کشور جهان تبدیل شده است.

فعالیت Muslim Hands  از اوایل دهه نود میلادی و اوج‌گیری درگیری‌های بالکان شروع شد. در سال ۱۹۹۳، جامعه‌ مسلمانان در ناتینگهام که تحت تأثیر ویرانی‌های جنگ بوسنی قرار گرفته بود، وارد عمل شدند و تلاش کردند که به مردم این کشور که بیشتر آنها مسلمان بودند کمک کنند. گروه کوچکی از داوطلبان مسلمان شروع به جمع‌آوری پول، لباس و دارو برای مردم بوسنی کردند.

انتهای پیام
captcha